Etica in Relatii Publice

CODE OF ATHENS
CODUL INTERNATIONAL DE ETICA IN RELATII PUBLICE

La inscrierea lor, toti membrii Asociatiei Internationale de Relatii Publice (IPRA) se angajeaza sa respecte un cod international de etica ce se bazeaza partial pe Carta Natiunilor Unite:

1. Sa contribuie la realizarea climatului moral si cultural care sa permita fiintelor umane sa se realizeze pe deplin si sa se bucure de drepturile imprescriptibile la care sunt indreptatiti conform “Declaratiei Universale a Drepturilor Omului”.

2. Sa stabileasca modele de comunicare si canale care, prin dezvoltarea liberei circulatii a informatiilor esentiale, vor face ca fiecare membru al grupului sa simta ca este informat si sa-i dea totodata sentimentul implicarii si responsabilitatii sale personale, precum si pe cel al solidaritatii cu ceilalti membri;

3. Sa se poarte intotdeauna si in toate imprejurarile in asa fel incat sa merite si sa asigure confidentialitatea celor cu care vine in contact;

4. Sa tina minte ca, datorita relatiei dintre profesia sa si public, comportamentul sau – chiar si in particular va avea un impact asupra modului in care profesiunea sa in ansamblu este apreciata.

Membrii Asociatiei Internationale de Relatii Publice vor actiona:

5. Pentru a respecta in cadrul realizarii activitatilor profesionale principiile morale si regulile cuprinse in “Declaratia Universala a Drepturilor Omului”;

6. Pentru a respecta si a mentine demnitatea umana, precum si pentru a recunoaste dreptul fiecarui individ de a face propriile judecati;

7. Pentru a asigura conditii morale, psihologice si intelectuale pentru dialog intr-un sens real, precum si pentru a recunoaste dreptul partilor implicate de a-si prezenta cazul si a-si exprima punctele de vedere;

8. Pentru a actiona, in toate cazurile, in asa fel incat sa ia in calcul interesele partilor implicate: atat interesele organizatiei pe care o servesc, cat si interesele publicului tinta;

9. Pentru a realiza actiunile si angajamentele folosind cuvintele astfel incat sa se evite orice neintelegere si sa se manifeste loialitate si integritate in toate cazurile, astfel incat sa se pastreze increderea clientilor sau angajatilor, actuali sau din trecut, precum si a tuturor audientelor tinta care sunt afectate de actiunile sale.

Membrii Asociatiei Internationale de Relatii Publice NU vor:

10. Subordona adevarul altor cerinte;

11. Transmite informatii care nu sunt bazate pe fapte stabilite si verificabile;

12. Lua parte in orice intreprindere sau actiune care nu este etica sau onesta sau care poate aduce atingere demnitatii si integritatii umane;

13. Folosi orice metode sau tehnici “de manipulare” concepute pentru a crea motivatii subconstiente pe care individul nu le poate controla prin propria sa libera vointa, astfel incat nu poate fi facut raspunzator de actiunile intreprinse pe baza lor.

Acest Cod a fost adoptat de Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA) la Adunarea Generala din mai 1965.

4 responses

  1. […] și Pepsi, două branduri gigant care se luptă de ani de zile să câștige supremația. Având aici câteva reguli ale eticii în Relații Publice și mai jos o reclamă care ar fi interzisă în […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: