Romania si romanii.

 

Mi-aduc aminte de un brainstorming pe care l-am avut pe vremea cand lucram la o agentie de publicitate, iar in timpul acestuia a aparut in discutie chestia urmatoare: romanii sunt nationalisti si au o impresie extraordinara despre ROMANIA, insa foarte proasta despre…ROMANI. Paradoxal, nu-i asa…insa nu-i destul! Mai mult,  aceasta idee colectiva  a fost sadita sau mai bine spus declarata pentru prima oara de un cunoscut prezentator TV de antena: Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul! Expresie derivata din alta zicere urbana: Romania e frumoasa, extraordinara, pacat ca-i locuita!

Asta spune multe despre respectul de sine, ca individ si mai apoi ca popor.

Suntem in plina campanie electorala, iar jocurile politice sunt in toi cu tot circul de rigoare. De la Becalizare la Porarizare, de la declaratii destepte ( Ponta: Mi-a zis mama sa nu ma cert cu ei  ), dar fara continuitate, la  asii dintr-un joc de poker ai presedintelui legal dar ilegitim al Romaniei si pana la Votati-l pe tati.

Nu stiu daca am mai spus-o insa in toata gloata politica in functiune, mie, unul, mi se pare ca tovarasul Basescu e cel mai versat om politic din Romania actuala. Nu stiu daca Felix T. il sfatuieste cu ceva in aceste momente, ma indoiesc, insa cred ca ceea ce face El Comandante este de o frumusete comunicationala, evident politica. Stie cand si ce trebuie sa spuna, a tacut din august si pana mai deunezi, cand a inceput sa faca scandal in plina campanie electorala, de altfel prima declaratie pe politici interne. Ma intreb daca se fac studii de caz la SNSPA pe seama comunicarii basesciene, probabil ca da… sau nu…habar nu am. Pe locul doi ar fi Ponta, micul Titulescu … alt studiu de caz… tanar, bun orator, si cu limbaj de cartier de provincie si de academie, ca doar e dottore. Diferenta dintre cei doi in ceea ce priveste discursul politic, este mai ales, una imagologica. Mi se pare absolut demential cum isi arunca vorbele grele (cuvintele cheie, mesajele)  cu scopul de influenta opinia publica si a le insera in mentalul colectiv, expresii care mai de care. Sunt prea multe si mi-ar trebui numai vreo luna sa le pun cap la cap. Insa ar fi frumos de vazut declaratiile si calendarul evenimentelor interne. Ati fi surprinsi de puzzle.

In definitiv, e un mare pacat!  Suntem in postul Craciunului si oamenii astia se spurca pe unde apuca. Insa, e pacat ca noi suntem dispusi sa ascultam tot show-ul politic. Simt de multa vreme ca pierdem esentialul … ne pierdem pe noi ca romani dar mai ales ca oameni.

Poate ar trebui sa luam o PAUZA si sa incercam sa fim oameni si mai ales Romani.

 

