Cum sa faci rost de emailul si numarul de telefon al unui jurnalist/blogger

Cei care sunt la inceput de drum in ale PR-ului sunt pusi sa faca la inceput doua chestii, pe cat de banale, pe atat de importante: monitorizarea presei/blogurilor si crearea de baze de date cu jurnalisti pe orice domeniu. Este o munca de migala, plictisitoare pe alocuri si care chiar irita proaspetii absolventi in ale comunicarii….

Am o diploma in comunicare si trebuie sa fac munca de jos?!!! S-o faca un intern! Eu vreau sa fac strategii, sa vorbesc cu jurnalistii, sa fac evenimente

Astora le zic, bun…vorbeste! Ai o baza de date cu jurnalisti…stii cu cine sa vorbesti…CUM? NU? Atunci pune mana pe sfanta tastatura si dai Google.

Primul pas in alcatuirea unei liste de presa este sa intri pe site-urile publicatiilor. Daca se porneste totusi de la o lista veche, poti vedea cine si ce scrie, daca oamenii din lista veche mai sunt si daca mai scriu despre ce se stia. Daca nu exista lista, intri frumusel pe www.sati.ro – aici se presupune ca sunt sunt site-urile care conteaza. Eventual, poti sa vezi categoriile de acolo si incerci sa o completezi. Orice informatie vis a vis de un nume pe care il gasesti in cadrul unui articol sau in pagina de contact o verifici cu Google punand un filtru de data si vezi daca a mai scris pe acolo in ultimul timp.

Pasul doi, daca exista o lista veche incepi sa suni si lumea de pe ea sa vezi daca numarul mai este de actualitate si daca mai este la publicatia stiuta de agentie.

Pasul 3, daca te intereseaza o persoana anume care scrie pe un domeniu anume poti oricand sa suni un jurnalist pe care il cunosti sau e pe lista si sa intrebi cine scrie pe cutare domeniu si ce adresa de telefon/email are si apoi ii scrii frumos un email de prezentare:

“Buna, am adresa ta de la o cunostinta comuna, XYZ,  si as vrea sa incepem o colaborare, etc pe domeniu x etc “

Pasul 4, daca gasesti numele pe site insa nu stii la ce adresa sa ii trimiti un comunicat  sau la ce numar sa il suni atunci cauta-l pe Google, Facebook si Linkedin. Cu siguranta il gasesti pe undeva si o data gasit te “imprietenesti” cu el. Traim totusi in era social network. Apoi, te comporti si tu ca un om si ii scrii scopul si durata intruziunii in viata lui.

Pasul 5, daca nu gasesti niciun nume niciunde, scrie frumusel un email pe adresa generala pe care o gasesti la contact, aia cu office@, si explica ce vrei. De cele mai multe ori ti se va da un rate card🙂 insa insista frumos si pentru email din redactie.

Atat, deocamdata.

%d bloggers like this: