managementul reputatiei relatiilor publice

M-a lovit acest articolManaging the reputation of PR. Pe scurt, in el se vorbeste de cum au ajuns unele agentii din UK sa isi puna problema reputatiei meseriei pe care o au. Reputatie pusa in discutie din cauza unui management defectuos al relatiei cu presa realizate.

Articolul cu pricina m-a facut sa ma gandesc la situatia noastra din Romania. Si anume ca lucrurile nu prea s-au schimbat in ultimii ani. Relatiile Publice sunt in continuare privite ca un domeniu relativ tanar in comparatie cu publicitatea romaneasca care e si ea cu o intreaga “istorie” in spate.

De peste 8-10 ani piata de Relatii Publice din Romania stagneaza la 25-30 mil. euro, mica in comparatie cu piata de publicitate clasica de aproximativ 300 mil. euro sau piata online de vreo 10-15 mil euro, care online a cunoscut un boom fantastic in ultimii 2-3 ani, iar ca sa ajungi la aceasta cifra intr-un timp asha de scurt atunci inseamna ca lumea chiar vede si intelege ca viitorul sta in online.

Toate  astea ma fac sa ma gandesc ca undeva in domeniul Relatii Publice nu e bine, ca nu se face ceva bine. Ma gandesc daca problema este la noi, specialistii, sau la ei marketerii, companiile. De cand ma stiu a trebuit sa explic ce sunt Relatiile Publice si care este rolul sau in mixul de marketing. Acest lucru se intampla si acum 7-8 ani de cand activez in domeniu se intampla si acum. Houston we have a problem/issue, ar zice americanu’!  Suntem auziti dar nu ne asculta nimeni.

Bun, de cealalta parte sunt companiile. Multinationalele, companiile mari care au sustras know-how de pe afara au un departament sau o agentie, cel putin asa as vrea sa cred. Insa celelalte? Micile afaceri (IMM-urile) sunt chiar atat de mici ca nu isi pot permite PR, ca sa nu mai vorbesc de alte servicii.  Atunci problema e la ei, as spune eu cu tupeu. Probabil, un motiv ar fi auto-suficienta tipic romaneasca, ne multumim cu putin, ne multumim cu merge si asa. Practic ne limitam orizonturile, cand ele ar trebui sa fie sky is the limit. Imi aduc aminte ca cineva, nu mai stiu cine, spunea ca problema antreprenorilor din Romania, si aici cred ca se referea la cei din online,  este ca nu isi gandesc business-urile la o scara mai mare.

Asadar, imi intreb si eu colegii de breasla: Care este problema Relatiilor Publice si cum o rezolvam?

%d bloggers like this: