digital PR

Ce este Digital PR? Ei bine, digital PR sau PR online este domeniul de activitate ce foloseste instrumentele online si tehnologice, cum ar fi: motoarele de cautare, web 2.0 social bookmarking (ex. Pinterest sau StumbleUpon ), new media relations, blogging & social media marketing. Ceea ce face digital PR este sa distribuie si sa comunice in mod direct cu publicul tinta prin canale media altele decat cele clasice: TV, radio, print.

Digital PR nu se limiteaza doar la comunicatele de presa pentru publicatii online si bloggeri ci foloseste orice element/factor prin care ar putea construi un dialog si mentine o relatie cu publicul tinta.

Cateva tool-uri de Digital PR  explicate gasiti aici.

Pe scurt,  Search Engine Optimization – trebuie sa aveti in vedere ca atunci cand scrieti, chiar si un comunicat, sa subliniati cuvintele si expresiile cheie.  Apropos, fara magarii si blackhats, Google vede.

Social Media – In contextul tehnologic si economic interactiunile umane se petrec in mare parte pe retelele de socializare, asa cum a arat un studiu recent: 41,9% dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc retelele sociale in 2012. Pe internet se gaseste cel mai mare volum de informatie, iar retelele sociale constituie un spatiu unde userii interactioneaza intre ei dar si cu produsele/serviciile/brandurile favorite.

Instrumente digitale –  Folositi cat se poate de mult  poze, video, podcats…. din cate am observat oamenilor le place sa traga cu ochiul la poze, filmulete funny si mai ales sa dea share la acestea.

Blogging – Atunci cand vrei ca mesajele tale sa ajunga direct la consumatori si domeniul tau de activitate nu este unul reprezentat prea bine in presa sau pe bloguri atunci recomandarea mea este ca acea companie sa isi faca propriul blog. Blogul a fost si este un instrument de PR extraordinar, bineinteles daca te dedici acestuia mai mult decat unui hobby. Ca sa nu mai vorbesc ca orice platforma de blogging este foarte bine indexata de motoarele de cautare. Totodata, nu strica o relatie apropiata cu bloggerii. (blogger relations).

Search & Social Media Monitoring – Sincer, nu am intalnit in Romania acel tool de masurare care sa fie satisfacator atunci cand vine vorba de monitorizare. Da, exista Zelist monitor, Facebrands, chiar si Mediafax monitorizare. Din pacate sunt un pic scumpe pentru orice departament de PR sau agentie. O solutie poate ar fi cumpararea unuia de afara insa din tool-urile testate de mine putine aveau relevanta pentru Romania, chiar si Google Alerts da rateuri, ceea ce e si normal🙂

%d bloggers like this: