Media relations nu e PR

PR-ul nu e sinonim cu  media relations. Am vazut/citit destul de des aceasta greseala. Experienta in jurnalism nu este suficienta pentru a acoperi celelalte indatoriri de PR, si anume, relatia cu clientii (client service), generarea de new business, prezentari pentru pitch-uri, elaborarea de strategii, PR measurement, etc. Media relations este doar o parte dintr-o ecuatie. Este, daca vreti, diferenta dintre publicity tradusa prost in publicitate. Ma rog, e o alta discutie deja dezbatuta si rasbatuta. Sper. Asadar, sunt cateva functii ale Relatiilor Publice pentru care un jurnalist este mai potrivit: crearea de continut in numele clientilor.

Cum corporatiile au inceput sa cunoasca beneficiile auto-publicarii de continut direct publicului, acestia apeleaza mai nou la firmele/departamanetele de PR specializate in oferirea de servicii menite sa eficientizeze procesul de creare de continut, in livrarea acestuia catre audienta si implicit in monitorizare felului in care cititorii folosesc informatia. Unii ar putea sa numeasca aceasta auto-publicare la nivel corporate, blogging.

Jurnalistii care sunt capabili sa demonstreze ca stirile pe care ei le acopera au schimbat cumva opinia publica constituie tipul ideal de profesionisti care sa creeze continut in numele clientilor. Rolul specialistilor in Relatii Publice in toate acestea este cumva asemanator cu cel al unui editor/redactor-sef: stabileste subiectele de acoperit, stabileste cine le scrie, directia de subiectului etc. Acest serviciu ar fi o prima zona care ar putea aduce cresteri substantiale pentru multe firme/departament de PR care vor sa faca un pas inainte. In unele discutii, niste persoane din mediul online spun ca cel mai OK si cost efficient ar fi colaborarea pe partea de continut cu diversi freelanceri, bloggeri sau jurnalisti. Insa am o mica reticenta asupra acestui aspect in sensul ca fiind freelanceri vor avea intotdeauna un alt proiect mai important si banos decat al meu. Si atunci am o problema. Nu mai pot sa livrez clientului ce am promis.

Fostii jurnalisti pot sa aduca multa valoare adaugata domeniului Relatiilor Publice si reprezinta o asociere optima cu programele de PR care sunt axate foarte mult pe crearea de continut, mai mult sau mai putin online.

Acestea fiind spuse, sa nu mai aud ca PR-ul e numai media relations.🙂  Sau evenimente🙂 La naiba! Acu’ tre sa scriu si despre asta.

* comentariile vor fi aprobate mai greu, is plecat in concediu si voi verifica mai rar blogul, mailul, etc
foto: socialmediatoday
%d bloggers like this: