doar 32% din firmele italiene folosesc social media

Un studiu recent realizat de IULM (Master in Social Media Marketing) pe 720 de companii italie arata ca doar 32,5% dintre acestea folosesc vreun instrument social media in comunicare (procentul sare la 57,9% in cazul companiilor mari si scade la 10% in cazul celor mici). In majoritatea cazurilor companiile italiene folosesc  Facebook (35,2%), urmand  LinkedIn (15,5%), YouTube (14,1%). Doar 8,8% folosesc Twitter si surprinzator doar 3,9% blogul.

Uimitor este si faptul ca 83% dintre companiile italiene nu au pe propriul site oficial nici macar un link cu trimitere catre retelele de socializare.

Pentru a investiga capacitatea de utilizare a instrumentelor de social media s-a luat in calcul un indice de SocialmediAbility bazat pe 3 dimensiuni: perioada de utilizare, mentenanta conturilor, eficienta (useri/canal, frecventa, UGC).

Conform autorilor, rezultatele pentru SocialmediAbility sunt si mai dezolante: pe o scara de la 1 la 10, indicele mediu este de 0,79 (1,75 pentru companiile mari si 0,16% pentru cele mai mici). Sectorul cel mai avansat rezulta a fi cel bancar. Absenta unei strategii de social media marketing se explica prin cunostintele sarace dobandite despre oportunitatile strategice oferite de web 2.0 (58%) sau din lipsa unei intelegeri concrete a acestor instrumente (46%). (via vincos)

IULM: Aziende italiane e utilizzo dei social media 2010

As putea spune ca in comparatie cu italienii noi, romanii, suntem mai ancorati in realitatea web 2.0. O explicatie ar fi de fapt una foarte simpla: socializarea la ei se face mai mult offline iar la noi mai mult online. Italienii nu au nevoie de social media ca sa interactioneze intre ei. Fac o plimbare de seara si se intalnesc cu zecile la cafenea sau gelateria .

%d bloggers like this: