social media brands: italia vs romania

OssCom si Digital PR au prezentat acum cateva zile in Italia studiul Brands & Social Media in Italia, o cercetare ce analizeaza initiativele de comunicare in social media a peste 100 de companii din Italia.

In alcatuirea studiului au fost luate in calcul blogurile corporate, paginile facebook de companie, twitter si canalele de Youtube. Cele 100  de companii au fost selectionate dintre cele mai relevante de pe piata italiana pe 5 domenii de activitate:  Consumer Electronics , Auto, Banci/Asigurari, Retail si Servicii.

In fiecare luna, incepand cu iunie, vor fi prezentate rezultatele cercetarii pe fiecare domeniu in parte. Primul raport, despre Consumer Electronics, cuprinde 20 de companii ce activeaza pe piata producerii de computere personale, telefoane, aparate foto, TV, imprimante, console de jocuri.

Cateva concluzii:

  • pe langa Facebook se consolideaza rolul comunicarii video prin Youtube – 12 din 20 de companii au un profil corporate oficial cu continut in limba italiana.
  • Este in curs de dezvoltare rolul Twitter ca si canal corporate de comunicare – 9 companii din 20 au un  profil oficial in limba italiana.
  • Culmea blogul corporate isi pierde din importanta– pana de curand parea sa prinda si evolua in mod natural.

Cei mai activi pe social media pe sectorul Consumer Electronics sunt cei de la Nokia, urmati de Nikon si Samsung. Un lucru interesant e ca doar LG si Playstation comunica si prin intremediul unui blog.

Daca e sa facem o comparatie similara cele mai active companii pe Consumer Electronics pe social media ar fi , conform Top social brands 2011, Nokia, LG si HTC. Insa ceva ma face sa cred ca pe la italieni nu prea se fac campanii pe bloguri. O sa ma interesez.

Inca o chestie, avand in vedere ca metodologiile folosite difera in cele doua tari nu prea poti sa le compari, nu?🙂

 

sursa foto: www.markingegno.biz

%d bloggers like this: