PR-ul, in crestere in 2010

Sectorul de PR la nivel international a avut o crestere de 2 cifre in 2010, se arata intr-un comunicat ICCO.

ICCO World Report 2011 ofera atat o analiza a pietei de PR la nivel international pentru 2010 cat si o perspectiva pentru 2011. Raportul din acest an cuprinde cresterile si tendintele din 24 de tari din intreaga lume.

Cele mai mari piete pentru PR din lume – SUA si UK – au repurtat o scadere a fee-urilor de 5% in 2009 insa si-au revenit in 2010, avand cresteri de doua cifre. In SUA cresterea fee-urilor a fost de 11%, in timp ce in UK de 13%. In acelasi timp profitabilitatea in cele 2 tari a crescut cu 30% fata de 2009.

Tarile din Europa de Vest au avut cresteri mai moderate, aproape neschimbate (intre 1-3,5%), cu toate ca tarile nordice si cele din CEE au avut rezultate mai bune, cu o medie de crestere cuprinsa intre 5% si 12% in 2010. Belgia e singura care si-a surclasat tarile vecine avand o crestere de 10%, aceasta fiind bazata mai ales pe proiectele Comisiei Europene si a Parlamentului European. Croatia si Irlanda au fost marile exceptii, fee-urile in aceste tari au scazut cu 15%.

Brazilila si Rusia au avut o crestere a cifrei de afaceri de 23%, respectiv 17% datorata boom-ului economic la nivel national. Australia a crescut cu aprox 10% datorita internationalizarii activitatilor de relatii publice.

Cererea pentru serviciile digitale a fost pe plus in 2010. Insa ca si procentaj general din fee-ul de consultanta PR, aceste servicii au fost relativ mici, cresterile fiind cuprinse intre 5-10% fata de 2009.

Agentiile din tarile intervievate se asteapta totusi ca cererea pentru serviciile digitale sa creasca si pe parcursul lui 2011.
Din ce in ce mai mult, companiile cer servicii digitale care sa includa expertiza in social media si deja o mare parte a agentiilor de PR au integrat acest lucru.

2011 se estimeaza ca va fi la fel de bun sau chiar mai bun decat 2010. 20 din 24 dintre tarile intervievate prezic o crestere in acest an de pana la 20%, in timp ce celelalte 4 tari spun ca va fi la fel ca in 2010.

ICCO World Report 2011 il puteti descarca de aici.

In alta ordine de idei, BORTUN•OLTEANU la 1 an de la infiintare a avut o cifra de afaceri de 700.000 EUR in 2010. (via IQads). Iar GolinHarris Bucuresti a avut o cifra de afaceri in 2010 de aprox 1,3 mil EUR.(via addaddies.ro)

Update: Agentiile de PR au raportat cifre de afaceri in crestere in prima parte a anului

%d bloggers like this: