tehnici de Relatii Publice: conferinta de presa

Conferinta de presa este un procedeu specific Relatiilor Publice, utilizat atunci cand o organizatie/companie are de comunicat ceva foarte important, ceva de larg interes sau ceva absolut nou si inovator.

Conferinta de presa se poate organiza pentru:

  • a prezenta un eveniment de interes public;
  • a furniza informatii simultan mai multor media: TV, radio, cotidiene, reviste, bloguri;
  • a oferi jurnalistilor posibilitatea de adresa intrebari direct reprezentantilor companiei;
  • a economisi timp atat pentru interviurile individuale cat si traseul mailurilor catre client si inapoi;

Mai jos sunt prezentate elementele de logistica ale unei conferinte de presa:

Planificarea

  • Stabiliti lista de presa.
  • Stabiliti persoanele care vor lua cuvantul in cadrul conferintei.
  • Selectati o locatie potrivita.

Pregatirea

  • Trimiteti invitatia presei.
  • Faceti follow-up pe telefon si prezentati evenimentul intr-un mod de nerefuzat. Atentie, mentionati scopul conferintei insa nu dezvaluiti informatiile ce vor fi prezentate.
  • Pregatiti si revizuiti pricipalele mesaje ce trebuie punctate.
  • Pregatiti comunicatul de presa si toate celelalte materiale pentru media kit.
  • Coordonati pregatirea materialelor aditionale: spidere, roll-up-uri, documente Power Point.
  • Verificati sonorizarea.
  • Verificati daca e nevoie de traducatori.
  • Contractati un fotograf si/sau un cameraman.
  • Stabiliti procedurile de monitorizare a presei.
  • Pregatiti o lista de intrebari posibile pe care le-ar putea pune presa.
  • Faceti o repetitie a conferintei.

Executarea

  • Pregatiti lista cu presa confirmata. Bifati cine vine, schimbati carti de vizita.
  • Indentificati nevoile speciale ale presei (interviuri post-event, filmare pt televiziuni, informatii extra).
  • Transmiteti comunicatul de presa chiar in timpul conferintei, astfel incat presa sa il aiba deja pe mail la intoarecea in redactie.

Real-time Follow-Up (din ziua evenimentului) 

  • Raspundeti solicitarilor venite din partea presei.
  • Urmariti decurgerea interviurilor.
  • Monitorizati agentiile de presa, site-urile online, blogurile.

Monitorizarea

  • Adunati toate materiale si articolele: tv, radio, presa offline si online, bloguri
  • Pregatiti un sumar al raportului de monitorizare.

In continuare aveti cateva linkuri cu alte sfaturi utile:

%d bloggers like this: