ce trebuie sa faci ca jurnalistii sa nu iti stearga comunicatele

Ca si specialist in Relatii Publice una din provocarile mele consta in scrierea unui comunicat relevant pentru mass media. Daca partea de redactare este, sa zicem, floare la ureche si reusesti sa prezinti informatia intr-un mod interesant, partea de pitching, cea de trimitere/trasmitere a comunicatului prezinta inca multe hibe in randul practicantilor de PR.

O practica in randul colegilor mei, si da uneori si a mea, este cea a atasarii comunicatului si trecerea in derizoriu scrierea unui body text in mail. Motivul este simplu, ai facut un comunicat BETON, IREZISTIBIL… insa exista o problema. Ai nevoie de cel putin 3-4 clickuri pentru a deschide un atasament. Prin urmare mailul ce prezinta comunicatul trebuie sa fie la fel de BETON, de INTERESANT. Nu trebuie sa scriem tern si neatragator. E singura noastra sansa de a atrage atentia jurnalistului.

Se pare ca unii jurnalisti atunci cand primesc mailurile se uita la:

  • Expeditorul emailului.
    • Prin urmare incercati pe cat posibil sa aveti un contact a priori trimiterii comunicatului.
  • Subiectul mailului.
    • Puteti sa puneti titlul comunicatului sau daca e prea lung informatia cea mai de pret si valoroasa, fara briz-briz-uri si bla bla-uri.
  • Continutul e-mailului. 
    • Incercati pe cat posibil sa scrieti personalizat, si sa nu ii treceti pe toti jurnalistii in Bcc.
    • O practica este traspunerea comunicatului in body-ul e-mailului: “Va rog sa regasiti mai jos/atasat comunicatul cu privire la…”.
    • Daca nu puneti textul comunicatului in body-ul emailului incercati sa oferiti jurnalistului raspunsuri pe scurt la intrebarile: Cine, ce, cand, cum si de ce.

Ideea este preluata de pe ragan.com

%d bloggers like this: