scamatorii PR-istice sau un nou tip de jurnalism

The Independent se intreaba  intr-un articol daca a aparut un nou trend in Relatiile Publice?  Cascadorie/scamatorie PR-stica (PR stunt) sau un nou tip de jurnalism? Agentiile mari de Relatii Publice se adreseaza direct cititorilor.  Si anume, ele sfatuiesc clientii sa incropeasca ( ma rog, sa foloseasca ) propriile platforme de comunicare pentru a interactiona cu publicul/clientul sau. De aici si un adevar oarecum trist vis a vis de viitorul presei, si nu numai:

  • PR agencies in a strange way need to become more like news agencies, because we are going to produce more I suspect. That’s the more depressing end of media fragmentation.
  • PR is “starting to take over territory that traditionally ad agencies or marketing divisions would have occupied.
  • A lot of those boundaries are coming down, and it’s a moment of great opportunity for PR companies.
  • The walls of the traditional box of PR are falling away
  • We are at a moment when a lot of the traditional lines between PR and consulting and advertising and broadcasting are blurring.

Autorul articolului se intreaba daca are we seeing the emergence of a new hybrid of “journalicist” media workers, who combine editorial and public relations skills to tell a client’s stories in credible “publicitage”. Or is it just PR playing at advertising?

Bun, amu’ Romanica.

Ce stim? Stim ca numarul publicatiilor tiparite a scazut, respectiv numarul jurnalistilor. Stim ca unii dintre jurnalisti au trecut “podul”, vezi Cristina Blanaru, Antonia Tucheac, Silviu Nicolescu si altii. Stim ca unii si-au facut proiecte online proprii.

Bun. Cui ne mai adresam, cui mai trimitem comunicate?  Acelei jumati de presa scrisa cotidiana care a mai ramas, revistelor, saptamanalelor, site-urilor si blogurilor.

Mai e suficient un comunicat de presa? Nu! Mai are un pic si isi da duhul.

Conferinte? Eu unul n-as renunta de tot la ele!

Ce facem? Facem proiecte speciale, de sine statatoare sau nu.

Cum facem? Prin inovatie in comunicare, prin creativitatea folosirii canalelor si platformelor de comunicare! Prin generare de buzz, prin generare de word of mouth si word of mouse! Prin continut original si de calitate! Catitatea nu ar mai trebui sa fie un criteriu! Prin interactivitate, adik prin implicarea directa a consumatorului (User generated content)!

Dar proiectele nu costa bani! Uneori da! Dar cand pui in balanta cat ai investit si cat primesti – spre exemplu expunere media gratuita, acel free publicity- mai ca iti creste inima in tine de mandrie si mai ca visezi la un Cannes si, de ce nu, la Webby!

Usor de zis, greu de facut! Poate la noi, la altii se poate si e plin internetul de exemple! Noi inca ne mai coim un pic, insa am speranta ca ne vom trezi destul de curand…  :)

In definitiv, trebuie sa gandim eficient. Atat!

PS: Ah, ar mai fi variabila numita client. Insa prefer sa nu merg si in aceasta directie, o las pe seama altora.  :)

%d bloggers like this: