jurnalistii depind de social media

Un sondaj national realizat de Universitatea George Washington releva faptul ca o majoritate covarsitoare de reporteri si editori din presa depind de sursele social media in activitatea de cercetare/informare asupra unui subiect. 89% dintre jurnalistii americani se folosesc de bloguri pentru a se documenta si descoperi un subiect de presa, 65% se folosec de site-uri social media ca Facebook si LinkedIn, iar 52% se folosesc de serviciile de microblogging ca Twitter. Studiul mai arata si ca 61% dintre respondenti folosesc Wikipedia ca sursa de informare.

In acelasi timp,  se mai arata ca jurnalistii sunt constienti ca trebuie sa verifice informatiile culese de pe site-urile social media. 84% spun ca sursele social media sunt mai putin credibile decat media traditionala iar 49% dintre acestia spun ca acest lucru se intampla din cauza faptului ca social media sufera de lipsa datelor greu verificabile.

Ca prima sursa de verificare a informatiilor jurnalistii apeleaza la profesionistii de Relatii Publice.

Editori si reporterii intervievati au spus ca ei depind de PR-isti pentru a realiza”interviuri si a avea acces la expertii companiilor” (44%), “pentru a li se raspunde la intrebari si informatii targetate” (23%) si “estimari, informatii de context si informatii de background”(17%).

Concluzia studiului o ofera chiar unul din cei care l-au realizat:

“Social media ofera o multitudine de noi informatii pentru jurnalisti, dar important este, mai mult ca niciodata, si sa verifici informatia astfel incat povestea sa fie corecta. PR-istii au o responsabilitate si mai mare. Ei trebuie sa se asigure ca informatiile pe care le ofera jurnalistilor sunt de actualitate si exacte. PR-istii trebuie sa ofere acces la sursele primare care pot confirma faptele/informatiile. PR-istii trebuie sa fie suficienti de informati astfel incat sa fie capabili sa ofere jurnalistilor informatii de context si background precise.”

Studiul complet il gasiti aici

One response

  1. si, acum despre Romania:
    Dupa un media audit incheiat recent in romania, jurnalistii de business nu se informeaza niciodata folosind retele sociale ( care in continuare sunt percepute ca platforme de divertisment in Romania si mai putin de informare concreta pe subiecte etc).

    La media audit au raspuns jurnalisti din presa de business, de la reporteri pana la redactori sefi. Si au avut tendinta sa fie sinceri:)

%d bloggers like this: