PR is dead. Long live PR.

Morgan McLintic, EVP, Lewis PR scrie la rubrica Insider din PR Week un excelent articol: Long live PR
In ciuda reputatiei si a setului de atributii schimbator, n-a fost un timp mai bun de a lucrat in PR ca acum Iata de ce:

• Consumul de media/stiri nu s-a diminuat. Chiar a crescut. Primim stirile intr-o maniera diferita si prin diverse mijloace si locuri.

• PR-ul construieste relatii. Intr-o perioada in care pietele sunt conversatii, si in pofida cresterii frustrarii cu intrerupere de publicitate, PR-ul te poate ajuta sa iesi la lumina.

• PR-ul este despre cum sa iti ascuti mesajele si despre cum sa iti creezi continutul. Astfel, cum continutul este regele si regina marketing-ul atunci PR-ul este coroana.

Acum este oportunitatea pentru PR pentru a putea prelua conducerea in mixul de marketing.

Daca canalele de social media vor oferi punctul de inflexiune atunci va exista competitie – creativa si credibila. Social media nu afecteaza doar PR-ul. Alte elemente ca publicitatea si marketing-ul direct simt si ele aceasta durere.

Fiecare are parerea sa si aduce anuminte abilitati grupului. Abilitati ce trebuie sa le integram si sa le adoptam.

Dar cum? Primul pas este de a recunoaste nevoia schimbarii. Cea de a doua este sa stii destinatia. Este inca la distanta, dar rolul PR-lui ar putea cuprinde:

• strategia de comunicare si mesajele – stiind ce sa spui si unde sa spui (si de ce)
• crearea de continut si de optimizare – capturarea acelor mesaje in povesti convingatoare, clipuri video, aplicatii si experiente
• Integrarea canalelor – selectarea canalelor optime si armonizarea acestora
• Coordonarea globala – a face acest lucru pe scena internationala
• Comunicarea de criza – receptiv atunci cand evenimentele merg prost sau cand dezinformarea se extinde.
• Evaluarea / masurarea – facem lucrurile in mod corect, la momentul potrivit, cu rezultatele corecte?

Acest lucru implica mai multe competente si discipline, de la strategia globala la implementarea tactica.
Imbratiseaza media traditionala dar sa se integreze si social media, publicitatea, marketing-ul direct, word-of-mouth, evenimente si SEO. Este cuvantul scris si lumea virtuala.
Toate aliniate creaza si construiesc relatiile cu publicul.
Eu (n.r. el, autorul) numesc asta PR.

%d bloggers like this: