PR-ul, curva si violul

PR-ul e curva tuturor. Si inainte de criza si in criza PR-ul tot curva a fost si este. Inainte ne-am spetit sa spunem companiilor si lumii ca au nevoie de relatii publice intrucat asa iti construiesti o reputatie, asa o mentii, asa comunici- da, si mai ieftin cu targetul tau – le spui ca PR-ul este functie manageriala, ca PR-ul este puntea/podul de legatura intre compania ta si public, s.a.m.d . Ce mai, inainte de orice pitch, prezentare si alte cele le-ai facut un training cu notiunile basic despre relatiile publice – sub orice forma ar fi ea. Acum in criza, mai mult ca orice, nu trebuie sa intrerupi comunicarea. Si practic si eficient ar fi sa comunici prin relatii publice, prin online, etc Acum in criza spunem ca e testul al mare pentru PR, e anul cel mai si cel mai…INSA…realitatea e cu totul alta…realitatea e o curva, pardon my french…šŸ™‚
Realitatea este ca si inainte de si in criza PR-ul e aceeasi curva, toti o f** cum vor. Te suna, te folosesc si apoi te platesc in functie de ratingul din piata/strada, asa era inainte. Acum, e altfel…nu mai esti platit dupa prestatie ci dupa cati bani are clientul in buzunar, te tocmesti ca la piata. Ii faci aceleasi lucruri ca si inainte de criza dar nah, lumea-i amarata acuma, si ceri mai putin, si intelegi – tre sa fie bine pentru toata lumea. Insa lumea e profitoare de cand e ea lume si iti pune piciorul in prag: te plateste cu cat vrea ea. Apai, nu-i a buna, ca aista-i viol. Vorba aia: Viol, viol dar sa stim si noi. Problema n-ar fi numai violul. Il dai in gat, plangi, iti trece si uiti. Problema este una de atitudine. Problema e aceeasi ca si inainte de criza: iti angajezi niste specialisti sa iti faca o treaba pe care tu nu stii sa o faci sauĀ  nu ai personal destinat in aceasta directie. Specialistii au un nume, au x ani experienta. Date fiind conditiile, tu stai sa asculti, tu te consulti, discuti, comunici cu partenerul tau, in cazul de fata agentia. Nu te porti ca si cum ai fi expert caci nu le stii pe toate (de aia ti-ai luat agentie). Nu-i ca-n fotbal sau politica de se pricepe toata lumea. Nu orice bashina ajunge la ziar si mai ales la stirile TV. Nope. Dar pana cand lumea ajunge sa inteleaga ca relatia cu agentia trebuie sa fie una sincera si nu una cine pe cine face mai e cale lunga. Noua ne place sa credem ca suntem specialisti si ca ne face meseria cu placere si pasiune.Ā  Pasiune care pentru unii mai ca a devenit o obsesie in incercarea lor de a inova, a crea tot timpul ceva nou si inedit. Insa cand vezi ca lumea e cu ochelari de cal si se comporta birjareste te simti ieftin.

Iar moralitatea si etica nu o violezi, o urmezi, fie ca iti place fie ca nu. De ce? Pentru ca asa ne indeamna bunul simt!

Pana una alta va recomand sa va uitati la un serial american ce se petrece prin anii ’40-’50 si care arata lumea aceasta a industriei comunicarii: Mad men. Nu s-au schimbat prea multe!

%d bloggers like this: