PR-ul NU vinde

Saptamana trecuta am citit un articol foarte interesant al lui Todd Defren aka PR Squared despre ce nu poate face PR-ul pentru clienti, si anume: PR-ul nu poate sa vanda!

Relatiile Publice nu sunt Vanzari/Sales.  PR-ul poate sa ajute consumatorii sa se orienteze in marea de produse existente pe o piata. PR-ul poate sa creeze o lume in jurul unui produs astfel incat posibilii consumatori sa si-l doreasca:  “Wow, okay, I’ve got to check these guys out.” DAR, atunci cand consumatorul cauta date despre produs pe website-ul companiei sau suna direct la producator sau scrie un email munca PR-ului s-a terminat.

Daca website-ul este un template furat adaptat de un freelancer; daca baiatul/fata de la callcenter nu e dragutza; daca raspunsul pe email dureaza prea mult – daca vanzarea s-a ratat – toate acestea nu sunt o problema de PR ci e o problema de vanzari, de SALES.

Plecand de la acest articol am sondat auditorii mei printr-un chestionar simplist cu da, nu, nu stiu si alt raspuns ____. Au raspuns 46 la sondaj, vreo 3 pe twitter, si alti cativa pe facebook.

Asadar, iata rezultatul:

poll-pr-sell.

61% dintre repondenti au zis ca DA, PR-ul vinde.

28% au zis ca NU.

4% au zis ca NU STIU.

7% – 3 repondenti au oferit alt raspuns: nu exclusiv; intr-un mix desptept, da; indirect da, direct nu.

Pare uimitor!

Alte raspunsuri:

Facebook:

gabilungu

La manual comunicarea este o particica integrata in unul din cei 4P, si anume: PROMOTION – advertising, selling, sales promotions, Public Relations, etc.

Insa vorba lui bto: PR-ul poate orice.

In concluzie, un produs nu se vinde prin PR ci printr-un mix de marketing.

2 responses

  1. pai manualul Gabrielei Lungu cred ca spune cel mai bine🙂

  2. @stefan: e acelasi manual pentru toti profesionistii in PR🙂

%d bloggers like this: