PR-ul Corporate din Romania

Romanita de la Strategic.ro a facut un articol despre PR-ul corportate/ PR de agentie din Romania. M-am bucurat ca am fost si eu inclus in aceasta categorie. Au fost muuulte intrebari ale caror raspunsuri le gasiti mai jos; articolul strategic.ro il gasiti aici.

Update: Jurnalistii au decis: 8 pentru PR-ul Corporate

1.care au fost momentele cele mai dificile pe care le-ai strabatut in acest job? cum le-ai depasit?
Cele mai dificile momente sunt cele de criza dar si cele mai palpitante dpdv profesional. Totul se intampla foarte repede, pe fast-foward. Si la fel de repede trebuie sa iei deciziile cele mai potrivite. Partea buna este ca suntem o echipa profesionista care stie ce are de facut. Asa am si depasit momentele dificile, in echipa. Asa am observat ca la “greu” prietenii/colegii se ajuta intre ei.

2.care sunt calitatile de care crezi ca are nevoie un bun PR corporate?
PR Corporate pentru mine e o denumire prea pompoasa, cate agentii – atatea denumiri. PRistul corporate se incadreaza in aceleasi canoane ca oricare alt PR-ist. Elocventa si claritate in exprimare, promtitudine in a furniza informatiile cerute de jurnalisti. Pana la urma e unul dintre acele personajele care au grija de constructia reputatiei unei agentii.

3. care crezi ca sunt greselile cele mai des comise in Romania de catre oamenii de PR din agentii? de ce?
Nu prea sunt eu in masura sa zic ce greseli fac pr-istii din agentii. Ei ar trebui sa stie asta. Insa in general greselile se produc din nestiinta, din lipsa rabdarii in cercetare, si de ce nu, din lipsa tutoriatului (in cazul juniorilor). Greselile sunt umane pana la urma, important este sa ne dam seama ca am gresit si, mai mult, sa admitem ca am gresit, macar noua insine.

4. tu cand ai gresit ultima data?
Nu stiu daca pot sa le zic greseli, ci mai degraba regrete: unele lucruri le-as face altfel acum. Dar omul cat traieste invata, nu?

5. este mai greu sa faci PR de agentie decat PR pentru un client comercial?
Tratez Nextul ca pe oricare alt client doar cu un extra pic de subiectivism si entuziasm care prinde foarte bine…mie…si, as vrea sa cred ca ..si lui. PR-ul pentru agentie, in esenta, e acelasi doar ca schimbi domeniul de activitate, M&A, si jurnalistii carora li te adresezi.

6. care sunt provocarile cele mai mari zilnic?
Sa fii la curent cu tot ce misca. Noroc cu rss-ul, twitter-ul, facebook, messengerul si barfele de la o cafea, bere sau sendinte foto.

7. cat de mult faci si comunicare interna?
Suntem totusi doar vreo 50 de oameni si de aceea nu pot sa spun ca suntem o corporatie in adevaratul sens al cuvantului. Ne place sa credem ca suntem o mica mare familie, cu bune si rele.

8. ai un mentor? daca da, cine si de ce?
Greu maica, greu…habar n-am…Eduard Bernays ar fi unul dintre ei, poate printre primii care au facut si au vorbit despre buzz marketing cu 100 de ani inainte, doar ca el i-a zis relatii publice.

9. care este “cheia succesului” in viata unui PR corporate de agentie?
Cheia succesului este nasul. Astfel, iti dezvolti acel feeling profesional: mirosi oportunatile, mirosi stirile, etc

10. unde iti doresti sa ajungi profesional?
Hmmm, vorba reclamei: to do one great thing…then retire 

11. ce nota ai da PR-ului corporate de agentie in Romania?
Nota 10, evident! Cel mai bine ar fi sa isi dea fiecare o nota astfel incat sa aiba constiinta impacata!

%d bloggers like this: