interviu cu PR-ist: Monica JITARIUC, Senior PR Coordinator, FRIENDS Advertising

Monica JITARIUC, Senior PR Coordinator FRIENDS Advertising
Blog de agentie: www.artaprecizie.blogspot.com
Blog personal: www.lostandfounddesk.blogspot.com

1.    Ce te deranjeaza cel mai mult la un ziarist?
Sunt mai multe lucruri care nu ma deranjeaza decat lucruri care ma deranjeaza. De aceea prefer de cele mai multe ori sa vorbesc despre primele. Nu ma deranjeaza la un jurnalist sa fie profesionist, sa ii placa meseria lui, sa o practice cu responsabilitate si bun simt, sa isi faca treaba, cum se zice. Admir jurnalistii care incearca sa inteleaga, jurnalistii care nu sunt superficiali. Din fericire, desi este tot mai greu in conditiile actuale, am intalnit si intalnesc zi de zi jurnalisti la care nu ma deranjeaza nimic. Mai mult, sunt oameni si profesionisti pe care ii admir.

2.  Care e cea mai buna metoda de a te contacta?
E-mail este cea mai eficienta metoda de a ma contacta.

3. Crezi ca majoritatea jurnalistilor urmaresc miscarile conturilor de PR sau folosesc doar informatia pe care o primesc pe mail/tel?
Jurnalistii pe care ii admir eu si pe care i-am descris mai sus sunt cu siguranta la curent cu informatiile din piata care ii intereseaza. Mai mult, au liste cu date de contact actualizate. Altfel, le-ar fi destul de dificil sa isi faca meseria. Au nevoie de informatie de calitate si trebuie sa stie de unde sa o procure. Asadar, ar trebui sa stie ce agentie gestioneaza un anumit cont de relatii publice.

4. Ai avut/ai facut vreodata vreun proiect/munca de jurnalist? Daca da, cum a fost ca si experienta?
Am gandit, lucrat si scris ca un jurnalist in liceu, la ziarul scolii (nu se prea pune insa). Apoi, am lucrat voluntar intr-o asociatie unde contribuiam si la realizarea buletinelor de informare. Dar, o experienta mai proaspata este munca depusa pentru un ziar electronic utilizat in intern (cand am lucrat la Dacia Renault Nissan ca responsabil de comunicare interna). Este dificil si implica multa responsabilitate. Cred ca jurnalismul este pentru oameni care stiu sa gandeasca, sa scrie si sa citeasca corect si clar. Mai mult, e nevoie de un simt special, simtul stirii pe care il ai sau nu il ai. E nevoie si de inspiratie. E nevoie si de curaj. Si de noroc. Si de … cam asta am invatat din miniexperienta mea de „jurnalist de ocazie”.

5. Care ar fi primul sfat pe care i l-ai da unui jurnalist?
Daca mi-ar cere sfatul un jurnalist, i-as zice sa arate de fiecare data cand are ocazia ca ii place ceea ce face si mai mult, ca el chiar crede in ceea ce face.

6. Ai participat sau poti recomanda un curs/seminar de PR training?
Am participat si din pacate, nu pot recomanda.

7. Urmaresti blogurile/site-urile de PR sau care au legatura cu alta agentie?
Urmaresc multe lucruri, prea multe uneori, printre care, da si site-urile si blogurile altor agentii. Gasesc in particular interesante si relevante doua bloguri de agentie din Romania (pentru ca pe cele din afara mi-ar lua mult timp sa le insir) : blogul unui agentii ce are un motan si blogul unei agentii care are o scara.

8. Care sunt acestea sau ce retele sociale folosesti? ce id-uri ai?
Asta cu retelele sociale este (cum zicea cineva) un part time job. Eu am deja unul full si nu prea imi doresc altul. Cu toate acestea, ca parte din meseria mea sunt prezenta mai mult in interes profesional pe facebook si  pe linkedin unde ma cheama asa cum ma cheama ca in realitate🙂 .

Monica Jitariuc are o experienta de peste 8 ani in comunicare, cu specializari pe: comunicare interna (Dacia, Renault, Nissan), Marketing si PR (Marketing Director 4 ani la  Automotive Trading Services, importator Citroën), ATL (Account Manager la Ogilvy & Mather), PR (Ministerul Apararii Nationale).

