Interviu cu jurnalist: Oana Anton, jurnalist, Capital, Ringier

Oana Anton, jurnalist, Capital, Ringier:

1. Ce te deranjeaza cel mai mult la un PR-ist?
Lipsa profesionalismului.

2.Care e cea mai buna metoda de a te contacta?
E-mail, telefon, retele sociale.

3.Crezi ca majoritatea specialistilor in PR citesc macar titlurile articolelor pe care le scrii inainte sa te contacteze?
Vei fi surprins, dar in acest moment oamenii din industria locala de PR sunt tot mai bine pregatiti si stiu sa abordeze in mod profesionist mass-media, in special presa economica. Agentiile au invatat ca nu mai pot avea rezultatele din trecut doar trimitand clasicele comunicate de presa sau organizand o simpla conferinta. In contextul actual, cand ziarele se lupta pentru cititori si exclusivitatile sunt vanate mult mai mult, e normal ca omul de PR sa stie cu cine discuta si ce sa transmita presei.
Ma confrunt cu o lipsa de intelegere a deadline-urilor. Mai exista inca “specialisti” care inca nu fac diferenta intre cotidian si saptamanal si nu se intereseaza cand e data aparitei publicatiei pe piata (miercuri in cazul Capital) si inchiderea editiei (vineri). Si atunci aleg sa trimita raspunsurile cu intarzieri de cateva zile, de cele mai multe ori marti. Apoi suna redactorii si sunt curiosi de ce nu au fost citati clientii lor.😦

4. Care ar fi primul sfat pe care i l-ai da unui PR?
E in regula sa spui NU unui jurnalist! Respectul se castiga in timp si are la baza intelegerea activitatii celuilalt, iar daca intelegi un redactor stii ca are nevoie din partea ta de materiale cu valoare de informatie pentru publicatie, in exclusivitate;-) si, foarte important, in timp util.

5. Ai participat sau poti recomanda un curs/seminar de PR training?
Prezentarile Crengutei Rosu sunt practice, interesante, documentate si foarte bine ancorate in realitatea pietei locale. Din cate stiu, DC Communication ofera si traininguri clientilor.
Un specialist in PR ar trebui sa stapaneasca foarte bine toate instrumentele de comunicare cu mass-media si sa se adapteze revolutiei digitale. Exista si in Romania numeroase conferinte cu speakeri internationali pe astfel de teme.

6. Exista vreun viitor pentru presa offline sau va urma o epoca a online-ului?
Exista un viitor in print pentru publicatiile care stiu sa ofere cititorilor informatia intr-un format adaptat nevoilor lor. Cat timp va exista interes pentru aceste variante hard copy, iar ele vor face profit cu siguranta vor supravietui. Presa este un business, nu? Criza nu a facut decat sa ne reaminteasca acest lucru si chiar sa impulsioneze grupurile de media sa investeasca in online, in detrimentul printului. Recent, Murdoch l-a coptat la conducerea operatiunilor online ale conglomeratului News Corporation pe fostul director general al AOL, Jonathan Miller. O miscare care ar trebui sa le dea de gandit celor care inca isi pun problema necesitatii unei strategii online.
Privind spre viitor cred ca internetul mai are foarte multe de oferit si vom vedea solutii ce revolutioneaza modul in care privim acum platformele ziarelor online.

7. Inafara de ale tale (spune si tu Capital:) , ce titluri mai citesti?
Pe unele le gasesti deja in lista mea de twitter pentru ca sunt surse de informatie si le iau cu mine. Citesc nytimes, fastcompany, brandrepublic, businessweek, the guardian, forbes, FT media, wsj.com, cnn si bbc.co.uk. Urmaresc de doua ori mai multe bloguri decat anul trecut, majoritatea specializate.
Ma bucur ca exista TED si pot avea vedea for free conferintele lor. Mi-ar placea sa avem o astfel de platforma si in .ro

5 responses

  1. Irina Mateescu

    Bravo Oana!! Poate reusim sa ne mai vdm si noi, cred ca avem o groaza de povestit.

    Imi place cum ai stiut sa cresti la Ringier.🙂

  2. Paul Markovits

    Felicitari Oana.

    Felicitari Andrei Chirica pentru ideea interviului si a persoanei alese.

    Profesionalismul si harnicia se cunosc de tanar(a).

    Succes in continuare si tine-o tot asa.

  3. @Paul Markovits: Multumesc/multumim🙂 Mai avem pregatite si alte interviuri la fel de interesante

  4. Oana, salutari de la Biz😉

%d bloggers like this: