Interviu cu jurnalist: Cristina Blanaru, Mediafax

Cristina Blanaru, Mediafax:

1. Ce te deranjeaza cel mai mult la un PR-ist?

Cred ca relatia PR-ist –jurnalist nu porneste neaparat de la ceva care deranjeaza,dar cred ca se poate ajunge acolo foarte rapid. Sa explic :)  Sunt oameni de PR care sunt super tari, care ajuta cat pot jurnalistul sa isi faca treaba pentru ca asa isi fac si ei treaba si au expunere pentru clienti sau pentru propria agentie. In situatia asta, everybody’s happy! Exista insa si oameni in PR – ca de altfel in orice domeniu – carora, dupa parerea mea, nu le pasa ce fac sau au ajuns la un nivel de plictiseala care ii face sa fie blazati total. Astia fac parte din categoria deranjanta. Pentru ca nu raspund la solicitari, nu le pasa si te duc cu vorba.

Pe mine personal ma deranjeaza rau de tot treaba asta cu gargara de dus cu vorba. De exemplu, ii cer omului de PR de la grupul X sa ma ajute sa fac un material despre o divizie de-a lor. Si in loc sa imi spuna daca se poate sau nu, imi povesteste cate in luna si in stele vreo doua saptamani. Si sincer, nimeni nu are nici timpul si nici dispozitia sa asculte povesti. Cum are el deadline-uri, am si eu deadline-uri. Si, sincer, apreciez mai curand omul care imi spune ca nu poate decat pe cel care zice “Sigur, se face” si apoi te lasa in aer.

2. Care e cea mai buna metoda de a te contacta?

Pai eu sunt intotdeauna pe mess, e-mailul e deschis tot timpul, telefonul la fel :)  Deci e usor.

Depinde insa de abordare. Adica na, daca ma suna cineva sa imi spuna ca imi trimite niste informatii interesante / importante si imi trimite un comunicat in care este descris un produs de la cum miroase la cum arata, cum se pune pe raft si ce alte variante mai are, s-ar putea ca data urmatoare sa nu-i mai acord incredere cand spune ca informatiile sunt importante. E un fel de “Lupuuul!” in varianta presa-PR.

3. Crezi ca majoritatea specialistilor in PR citesc macar titlurile articolelor pe care le scrii inainte sa te contacteze?

Daca primesc newsletter-ul nostru de la Mediafax.biz, sunt convinsa ca citesc. De altfel, am primit si niste “whines” prietenesti de la oameni din PR ca stirea lor a fost mai jos decat a altora in ordinea din newsletter. Deci cam citesc🙂

Oricum, cred ca un om de PR bun citeste macar un pic din ce scrii ca sa isi faca o parere despre cum scrii, daca ai o abordare obiectiva sau nu Si daca poate lucra cu tine.

4. Ai avut/ai facut vreodata vreun proiect/munca de PR? Daca da, cum a fost ca si experienta?

:)  Mda…mai fac din cand in cand si un pic de PR. Inevitabil te “contaminezi” daca lucrezi mult cu oamenii din PR. Si din PR, mai curand consiliere decat proiecte. Si, spre surpriza mea, unii spun ca ideile chiar sunt bune.

5. Care ar fi primul sfat pe care i l-ai da unui PR?

Sa nu considere jurnalistul dusman si sa porneasca in abordarea lui de la cantecelul cu The ChubbsChubbs , ala cu “why can’t we be friends?”.

6. Ai participat sau poti recomanda un curs/seminar de PR training?

Well, mie imi plac seminariile care abordeaza si PR de la Evensys. La altele nu am ajuns din pacate .🙂

7. Exista vreun viitor pentru presa offline sau va urma o epoca a online-ului?

Eu cred ca presa offline va ramane @. Si asta pentru ca exista oameni care inca mai cumpara reviste si ziare pentru ca le place asta. Si le place sa stea sa le citeasca dimineata, la o cafea buna si la tigara.🙂   Normal ca online-ul va prinde aripi, dar presa traditionala nu va disparea. Probabil ca va suferi schimbari radicale, dar inca va fi prezenta.

8. Inafara de ale tale, ce titluri mai citesti?

De regula, imi urmaresc unii dintre fostii colegi, cum ar fi Roxana si Sorina de la Business Standard, pe Alina de la Wall-Street, muuulte bloguri, intre care Comanescu, Subiectiv, Reporter Virtual. Practic, dimineata sa traiasca Bloglines ca toate sunt frumos aranjate si ierarhizate acolo si le vad pe fiecare in parte🙂

9. Care e cel mai groaznic caz de PR pe care l-ai intalnit? Poti sa spui numele companiei daca vrei, daca nu, nu

Pai nu, nu as spune numele companiei. Dar imi aduc aminte cu uimire cum o dra PR-ista…cred ca e Marketing & PR Manager daca e s-o iau dupa semnatura, s-a ratoit la mine la modul: “Pai ce, nu puteai sa intri? Trebuia sa scoti legitimatia si gata!”in momentul in care, la lansarea de care se ocupa, m-am dus sa ma prezint, sa o cunosc si sa-i zic de unde sunt si ca voi acoperi evenimentul. Mai sunt si altele, dar probabil ca oamenii respectivi au fost “trasi de urechi” suficient la momentul respectiv, inclusiv pe bloguri, asa ca as da in cineva gratuit daca as mai povesti.

%d bloggers like this: