suntem toti experti in social media

Am citit un articol interesant al lui Ian Green despre expertii in social media de la ei: We’re all social media experts now. Lucrul care m-a frapat este ca si la noi este cam la fel.

El zice cam asha:

Timp de 5 ani peste 10 milioane de consumatori si-au facut zilnic conturi pe diverse site-uri de  social media. In acele zile advertiserii stateau departe de aceste forme de comunicare. Singurii care erau oarecum interesati de social media- mai intai de bloguri, si acum de Twitter- au fost PR-istii (n.r. ma rog, la noi nu a fost chiar asha, acestia abia daca s-au trezit. Tin minte ca acum 2 ani treburile astea mergeau doar la americani🙂 ). Restul, marketerii si advertiserii stateau deoparte si ii barfeau pe geeks si afirmau sus si tare ca ROI din social media nu exista. Si asta din lipsa de intelegere a fenomenului.

Acest lucru s-a schimbat acum si uite asa au aparut din neant de prin agentii si niste asa zisi social media guru (cu un cont de twitter de o saptamana si 2-3 bloguri care fac referire la numele lui). De ce? Simplu- social media e acum o vaca de muls!

Acum, agentiile incep sa aloce bani sau sa creasca bugetul de anul acesta pentru social media marketing.

Acum, agentiile stiu sa creeze, sa implementeze, sa comunice, sa evalueze, sa masoare ROI din social media. Acum ei realizeaza care sunt implicatiile si credibilitatea social media in influentarea consumatorilor. Cele mai multe companii (din UK) au acum brand evaghelisti.

Ca si predictie pentru 2009: numarul expertilor in social media va creste exponential in urmatoarele 9 luni.

Ei, dragilor, la noi unde-s expertii nostri?🙂

Mai departe doua reguli pentru twitter PR followers:

  1. Team Before Tweet – adik sa iti gasesti acea balanta intre work/life/tweet
  2. Remember that You’re Being Watched

Dar cine sunt cei care sunt pe twitter. Ei bine cica ar cam 4 categorii/tipologii:

  1. The Social Media Purist: conversatia e cea care conteaza.
  2. The Marketer/PR Professionals or Ad/PR/Interactive Agencies: acestia il folosesc ca instrument de a impinge un subiect. Pt ei conversatia nu este cel mai important.
  3. The Search Engine Optimization (SEO) Gang: spamerii de serviciu🙂
  4. The End User (posibilul client/consumator).

3 responses

  1. Am citit si eu un articol de curand despre ce inseamna social media evangelist. Pe blogul unei tipe a intrebat unul de ce se cred toti evanghelisti cand de-abia si-au facut conturi? Raspunsul a fost ca nu trebuie sa fii expert ca sa popularizezi un tip de media.
    Btw, SEO gang nu sunt toti spammeri.

  2. @vecinadeblog: in contextul dat da sunt. urmareste linkul spre categorii.

  3. tocmai, am citit linkul🙂 spam e altceva

%d bloggers like this: