Branding: PR mai tare ca Advertising

Marius mi-a trimis un link super misto despre un studiu si mai misto din martie 2009: New Study Shows Public Relations is More Powerful than Advertising in Building Brand Value

Care va sa zica asha se reconfirma vechea zicala dintr-o carte de referinta a relatiilor publice, The Fall of Advertising and the Rise of PR: brandingul se face prin PR (n.r fiind responsabila de reputatia companiei/produsului), advertisingul il consolideaza.

Revenind la studiu zice ca relatii publice pot fi mai importante decat advertisingul in realizarea valorii de brand, in special pentru companii cu produse/gimmick-uri destul de complicate, spre exemplu elctronice, servicii financiare, automobile.

Dat fiind contextul actual de recesiune in care clientii trebuie sa isi justifice cheltuielile de PR, studiul a incercat sa arate niste cifre reale despre impactul pe care relatii publice il au in dezvoltarea valorilor unui brand (brand value). Astfel,  relatiile publice (& comuicarea) sunt importante si mai eficace dpdv al costurilor de livrare a valorilor unui brand, de cateva ori mai mici decat costurile prin advertising.

Media Prominence Study, care a calculat brand value bazandu-se pe raportul Interbrand pe 2008 Best Global Brands, mai arata ca, in medie, 27% din brand value este strans legat de cat de des numele brandului apare in presa.

In domenii care presupun o cercetare destul de indelungata inainte de a lua decizia de cumparare, relatii publice sunt responsabile pentru cel putin jumatate din valorile unui brand.

Context Analytics si Text 100 lucreaza la cel de-al doilea raport in care vor evalua si noile forme de media: consumer-generated media, etc. Vezi rezumatul complet aici

%d bloggers like this: