agentiile de publicitate si presa

Mediafax mi-a cerut si mie niste raspunsuri, eu le-am dat🙂

1.S-a schimbat modul de comunicare al agentiilor cu presa ca urmare a declansarii crizei? In ce fel?

Nu, din punctul meu de vedere e la fel. Noi muncim (a se citi facem campanii/spoturi TV, etc), ne laudam (a se citi trimitem comunicat, vorbim cu bloggerii), ei scriu (a se citi ca se informeaza, cer informatii, analizeaza, dezbat, etc, treaba de jurnalist) si uite asa toata lumea e fericita.

2.Prin ce se deosebeste comunicarea “de criza” de comunicarea anterioara cu jurnalistii si cu restul segmentelor?

Si mai multa atentie in monitorizarea 360, research, planuri peste planuri (Daca e A mergi la B, Daca e A bis mergi la B bis, etc). Gandim de 10 mii de ori intr-un minut ca sa iasa treaba bine. De fapt, si ideal ar fi ca in planul de comunicare sa exista partea cu PLAN DE CRIZA, dar deh mai uitam, am terminat scoala demult. Un lucru bun face si criza asta: ne obliga sa fim eficienti.

3. In cadrul strategiilor de comunicare pe care le aveti, ati facut schimbari speciale pentru comunicarea cu presa in ultima perioada? In ce sens?

Datorita contextului actual schimbarile sunt de natura creativa, parca nu prea mai merge sa trimiti un simplu comunicat. Avem un lucru de spus, cum il spunem in mod eficient si mai ales cum putem capta atentia? Din nou cuvantul de ordine este eficienta si creativitatea.

4. Cum ar trebui sa fie relatia om de PR – jurnalist în viziunea voastra? Cum este realitatea?

Noi sa le dam informatii, jurnalistul sa scrie. Realitatea e ca ei ne cer si noi le dam. Glumesc. La modul ideal relatia intre un PR si un jurnalist ar trebui sa fie una strict profesionala bazata pe obiectivitate si echidistanta, pe calitatea informatiei, etc. Dar nu se intampla asta, e si greu sa se intample asta, oameni suntem. De-a lungul timpului unii iti devin prieteni/dusmani sau macar cunostinte carora le zici Salut si dupa programul de munca. Realiatatea e ca ne facem favoruri/defavoruri, suntem subiectivi, partinitori. Pe scurt, fiecare cu a lui, in lumea lui, lasa-ma sa te las, nu imi da si nu iti cer. Eu vreau sa cred ca am prieteni🙂

La materialul pentru Mediafax au mai participat si Larisa Crunteanu (PR Manager TBWA/Merlin), Andreea Grigorean (PR Manager Publicis), Anca Rancea (PR Manager Leo Burnett) si Monica Jitariuc (PR Coordinator Friends Advertising).

