evolutia firmelor mici de PR

De regula primesc ceva mailuri din partea studentilor de la comunicare care imi scriu si imi cer sa le raspund la intrebari pentru referate, licente, bibliografii, etc. Insa am primit ieri un mail care este diferit de restul. Redau mai jos mailul:

N-as vrea ca acesta sa fie acel unul dintre acele tipuri de mailuri la care nu se poate raspunde pentru ca nu exista solutie la problema relevata. Chiar si asa, cum credeti ca ar putea evolua o firma mica (precum Big Media PR) daca nu isi respecta promisiunea fata de unul dintre publicurile sale, si anume studentii care platesc un curs de training si care dupa numeroase amanari nu primesc banii inapoi. Situatia a inceput acum un an cand am platit un curs de Start in marketing profesional ce trebuia sustinut in martie 2008 care intr-un final in vara 2008 a fost declarat ca imposibil de sustinut si o promisiune de restituire a sumei a fost
fluturata.
Va asigur ca (deja ) nu mai este vorba de bani, ci de o situatie care a pus pe ganduri o studenta la S.N.S.P.A-Comunicare si Relatii Publice. Mai ales ca ulterior m-am intalnit cu o alta agentie mica de relatii publice care m-a descurajat atat de tare prin practicile ei incat am mai dat la o alta facultate (Sociologie-Universitatea Bucuresti).
In final, ce facem cu agentiile mici care nu respecta normele de good practice? Nu ne putem orienta direct catre agentiile mari.

Intrebarea este foarte buna, ce ar trebui sa faca un absolvent al unei facultati de comunicare. Am sa incerc sa raspund cu o mica poveste personala si anume cum am facut eu.

Nu mi-e rusine sa spun, am facut facultatea la ID la FCRP-SNSPA. In primul an am mers la toate cursurile si seminariile la zi. Vara a trebuit sa fac practica de 2 saptamani. Cu ceva interventii de la alti colegi de la ID care faceau a doua facultate (salut Ciocule🙂 si multumesc) am ajuns la departamentul politic de la Cotidianul inainte de rebranduire. Am ramas si dupa practica la ei intrucat mi-au oferit un job. Am stat aproape un an de zile cu gandul de a invata arta scrisului jurnalistic si modul de lucru si de gandire a presei romanesti. Pot sa spun ca aceasta perioada mi-a prins foarte bine pe viitor. Mai apoi a venit anul 2 de facultate si adunasem cam 15 restante motiv pentru care am renuntat la jurnalism. A urmat o perioada in care am pus burta pe carte, am citit cele mai multe carti de specialitate, cursurile intergral, o parte din bibliografie. Rezultatul dupa 6 luni, am luat restantele. Ce a urmat? Cu tupeul si cunostintele acumulate in ultima perioada am zis ca e cazul sa incerc sa ma angajez junior la o agentie sau departament de PR. N-a mers, nu aveam experienta. Iarasi interventie, un coleg de Cotidianul a format un departament de PR la un patronat. Acolo timp de aproape 2 ani am invatat lucrul cu organizatiile patronale, cu institutiile de stat, sa scriu o revista interna integral, sa o machetez, sa o produc, sa organizez evenimente, sa fac site-uri. Dupa o vreme s-a imputit treaba si astfel departamentul de imagine al patronatului s-a desprins si a devenit entitate juridica separata. Timp de sase luni am frecat menta la birou si tot in acel timp descoperisem blogurile profesioniste🙂 . Am trecut de la a scrie pe yahoo blogs si weblog.ro pe un domeniu nou, mai profi am zis eu la acea vreme relatiipublice.ap69.net (tnx Bobby). Am incercat sa fac din acest blog unul de companie, insa nu mi-a iesit, la vremea aia lumea era inca reticenta la bloguri. Datorita acestui blog am castigat si primul client al agentiei, si cred ca toata lumea a auzit de MagazinulDeCase.ro. Dupa inca o perioada in care castigasem si alti clienti, mai mult sau mai putin importanti, m-am certat cu angajatorii mei pe motivul cartii de munca pe care dupa 1 an de zile nu mi-o facusera. Am luat-o de la capat, m-am dus la interviuri pe la 2activepr, next advertising, pleon graffiti si am ajuns la 4 ACE unde am invatat sa scriu comunicate si prezentari de produse pe banda (fara misto, foarte benefic). Dupa o luna si 2 saptamani m-au sunat cei de la NEXT ca ma vor si m-am dus. Si in continuare sunt🙂 Si fara a vrea sa ma laud ci doar de a sublinia ca prin pasiune faci multe ,  cu ajutorul meu Next a reusit sa aiba cele mai tari virale din ultimii 2 ani: Salvati Delta- Sex Salbatic, TMCTV-Feedback is 50, Stejar -Ziua Barbatului, Salvati Delta- Fara plastic ar fi fantastic, Vel Pitar, Cineva Zambeste etc. Rolul meu in lantul trofic a fost sa fac ce stiu eu mai bine: blogging🙂

PS: Bineinteles ca aptitudinile mele nu se opresc la blogging.

Asta am facut eu in decurs de aproape 6 ani pentru a ajunge aici. Mult, putin…finally i’m happy!


2 responses

  1. […] Insa ca mine mai sunt multi altii nemultumiti de scoala noastra de comunicare. Ca de exemplu el si ea […]

  2. […] Chirica isi povesteste propriul drum de cariera in PR. Un PR care in cazul lui si-a dat mana cu internetul. Util pentru […]

