ce s-a schimbat de ieri pana azi in industria de PR

Ieri anumiti “reprezentanti ai industriei de PR” (observati ghilimelele😉 ) spuneau ca piata romaneasca de PR va stagna in 2009. Azi, alti reprezentati ai industriei spun ca ritmul de crestere va fi mai lent, insa va fi o crestere…de 10%.

Dragii mei, ce s-a schimbat de ieri si pana azi? Tocmai pentru ca fiecare poate sa isi dea cu parerea se creaza o falsa impresie asupra evolutiei industriei.  Totul suna logic si frumos in toate prognozele si estimarile emise de diversi insa nu au la baza ceva palpabil. Si anume o analiza a situatiei financiare a jucatorilor din piata. Cu o astfel de analiza pe ultimii de 2-3 ani, impreuna cu analiza factorilor PEST s-ar putea emite o estimare pertinenta. Totul trebuie regandit si reanalizat pornind de la urmatorul aspect: lumea s-a schimbat pe toate planurile social economice si prin urmare trendurile nu mai sunt valabile. Practic pleci de la zero.

————–

Publicitate:
Cand ajuti cineva zambeste! Fa o donatie pe www.cinevazambeste.ro de minim 1 leu sau suna la 0900 900 012 (Romtelecom) 2 euro/apel si fa niste copii fericiti!

—————

4 responses

  1. Avand in vedere vestita criza, majoritatea organizatiilor sunt prea speriate ca sa isi faca o strategie coerenta de comunicare. Majoritatea nici nu investesc deocamdata in publicitate. Propabil ca va urma un val de internalizare a serviciilor de PR. O scadere, insa, in nici un caz. Tocmai fiindca vanzarile merg prost, managerii spera ca marketerii, advertiserii si pr-istii sa ii salveze de esecul total.

  2. @alin: internalizarea serviciilor de pr inseamna costuri. n-ai vazut ca emag-ul i-a dat afara pe PR-isti?

  3. O dar lasa-ma, ce stagnat, ce 10%, piata va cadea intre jumatate si doua treimi. Asa, sa se simta.

  4. @ mircea: asa vrei tu sa se intample sau te bazezi pe ceva?

%d bloggers like this: