Piata romaneasca de PR in 2009 va stagna

La aceasta concluzie au ajuns “reprezentantii industriei de PR din Romania“, respectiv ARRP. Aveam de gand sa comentez cele spuse in articol, insa m-am razgandit.

M-a lovit intrebarea: Reprezinta ARRP industria de PR din Romania? Sondaj mai jos:

————–

Publicitate:
Cand ajuti cineva zambeste! Fa o donatie pe www.cinevazambeste.ro de minim 1 leu sau suna la 0900 900 012 (Romtelecom) 2 euro/apel si fa niste copii fericiti!

—————

5 responses

  1. […] Ieri anumiti “reprezentanti ai industriei de PR” (observati ghilimelele ) spuneau ca piata romaneasca de PR va stagna in 2009. Azi, alti reprezentati ai industriei spun ca ritmul de crestere va fi mai lent, insa va fi […]

  2. E malitios poll-ul.

    Plus ca nu e foarte corect. De ce crezi ca “industria” are nevoie sa fie reprezentata? Eu cred ca oamenii din “industrie” poate isi doresc prestigiu, know-how, un loc in care sa poata dialoga cu alt profesionisti etc.

    Tu iti doresti sa fii reprezentat? Sa vorbeasca cineva in numele tau?

    Iar apropo de preconizari. Stiu bine problema. Intotdeauna jurnalistii ne cer cifre si anticipari taioase (la fel ca la oamenii din online etc). Numai ca in PR e mult mai greu sa le dai. Mie mi-a tremurat mana pe tastatura multe minute inainte sa dau un raspuns la intrebarea “cat e piata de CSR?” Pana la urma am dat mai multe paragrafe in care explicam dificultatile de a calcula, impreuna cu niste cifre despre care am avertizat de zece ori sa fie luate con grano salis (din fericire cifrele erau apropiate cu ale celorlalti intervievati).

    Stiu niste agentii care spuneau cifre cu un tupeu fantastic. Fara absolut nicio baza. Mie mi se pare ca Rares a raspuns foarte elegant. La fel si Gabi Lungu, care poate fi considerata si ea, foarte bine o “reprezentanta a industriei”, chiar daca nu e membra ARRP.

    Nu vad care e problema cu materialele de presa care ii intreaba pe oamenii cei mai vizibili din diverse piete (chiar si cele foarte fragementate sau “vaporoase” cum e PR-ul) cum cred ca va evolua piata lor.

  3. @Dragos: Afirmatia cu reprezentantii industriei de PR nu imi apartine este preluata din DailyBusiness. Tocmai de aceea mi-am pus aceasta intrebare, dat fiind ca presa vede aceasta organizatie ca reprezentand industria.
    Este adevarat ca ar fi util un loc unde PR-istii sa poata dialoga, insa cred ca ARRP-ul dupa multi ani nu a reusit acest lucru. Nu cred ca isi doreste nimeni sa vorbesca altcineva in numele lui, decat daca intr-adevar face parte dintr-o asociatie, caz in care se supune deciziilor si trebuie sa le sustina.
    Stiu ca presa doreste cifre, estimari, etc, insa ceea ce ma uimeste este cum spuneai si tu usurinta si “tupeul fantastic” cu care fac unii aceste estimari fara nicio o baza. Nu am nimic cu membrii ARRP, nici nu ii cunosc pe toti si nu am nimic nici cu Gabriela Lungu. Desi este o reprezentanta buna a industriei, nu ma reprezinta pe mine si cred ca si pe multi altii.
    Nu e nici o problema cu acest gen de materiale, insa repet ma frapeaza usurinta cu care unii dau aceste estimari fara a spune si metodologia.
    Nu am nimic cu ARRP, insa nu este acea asociatie pe care mi-o doresc sa ma reprezinte.

  4. Uite, o sa anunt pe blog toate evenimentele pe care le planifica zilele astea ARRP si noul presedinte, pentru membrii Asociatiei. Si o sa vedem atunci daca macar partea cu locul de dialog se rezolva.

    Piata de PR are o foarte mare problema, care vine fix din lipsa know-how-ului despre ce inseamna sa lucrezi sau sa managerizezi o echipa de PR. Nu e nimeni care sa ni-i invete pe studentii care termina facultatea cum se lucreaza in PR. Mai grav – nu e nimeni care sa ne invete pe noi, managerii de agentii, ce inseamna managementul profesionist al unei agentii.

    Hai sa ne uitam la ce face spre exemplu PRCA in UK. Si o sa cadem putin in fund, realizand ca nu prea am inteles nimic pana acum.

    Piata are nevoie disperata de un loc al impartasirii si al transferului de know-how. O sa poata face ARRP, adica o organizatie romaneasca, formata (surpriza!) tot din romani asta? Eu unul ma lupt pentru asta si sunt convins ca si Rares si alti colegi “achieseaza”.

    Totusi, apropo de ce inseamna sa fii reprezentat, chiar imi pare rau sa ajung sa fiu reprezentat (ca membru in conducerea ARRP) de catre diverse persoane. Dar pana la urma, tu ai dreptate (teoretic), respectiv ca impresia despre o organizatie ti-o faci din interactiunile cu toti oamenii care vorbesc in numele ei. Zic teoretic, pentru ca iarasi, revenim la tara unde fiintam.

  5. @Dragos tocmai asta zic, mai e mult pana departe. Desi ARRP nu e o organizatie de azi ci are ceva ani in spate. A mai facut cate ceva pe ici pe colo dpdv legislativ vis a vis de CNA si denumirile din nomenclatorul de meserii, insa nu e suficient. Din punctul meu de vedere ARRP-ul trebuia sa faca gala PR Award, ARRP-ul trebuie sa faca workshopuri pt studenti, juniori, etc, ARRP-ul trebuie sa aduca oameni cu greutate din lumea PR-ului international, ARRP-ul tre sa faca seminarii aplicate, like evenimentele lui Manafu, etc. Si toate astea se pot face pe sume de bun simt. Sunt multe chestii care nu se fac din lipsa de interes, de timp, etc. Inainte se faceau niste open house-uri pentru amatori, studenti si non membri, se mai fac?
    Apropos, ce s-a mai intamplat cu scrierea functiei si companiei la stirile TV?

%d bloggers like this: