Rolul presei in situatie de criza. Jurnalistii ar putea sustine mai mult eforturile de PR?

Suntem in criza. Asta stie toata lumea. Dar ce putem face ca sa depasim criza? De la ne cumpata shoppingul si pana la a cumpara produse autohtone un pas important l-ar putea face si presa. Si anume, sa nu mai accentueze starea de panica. 

Sa luam aceste 2 linkuri cu pagina auto din ZF si BS. Care sunt principalele titluri? Piata auto e la jumatate fata de 2007. Piata auto s-a intors la nivelul din 2003 . Dacia intrerupe productia. Piata auto din Romania, scadere de 50% in noiembrie, minus de 7% in primele unsprezece luni. etc

Heather Yaxly vorbeste in ultimul articol de pe blog despre rolul jurnalistilor de a sustine PR-ul. El subliniaza faptul ca in aceste momente de criza, cand cele mai mari 3 companii auto se lupta sa supravietuiasca, nivelul de interes al jurnalistilor pentru actiunile de PR este mai mare, principalul motiv fiind impactul de a pierde jucatori importanti din aceasta uriasa industrie. Automotive News chiar spune ca Ford trebuie sa isi continue campania de PR pentru a schimba perceptia publicului si a ramane alaturi de ei. Totodata, un alt motiv pentru care companiile trebuie sa continue campaniile de relatii publice este ca in amalgamul de stiri negative privind criza, falimente, disponibilizari in masa, etc, vocea lor trebuie sa fie auzita. Tocmai de aceea, in 2009, jurnalistii si PR-istii trebuie sa lucreze si mai bine, sa fie si mai apropiati. 

Autorul de mai sus, mai spune un lucru: companiile, in cazul de fata, cele auto, trebuie sa comunice si mai mult. Raportul WSJ arata ca bugetele de comunicare a companiilor auto se duc spre internet.  Insa, aceasta miscare, pare a fi mai mult defensiva intrucat aceste companii cam vor sa sara mainstream media.

Inchei cu un citat, tot de pe PR Conversations

Maybe now times are really tough, we’ll see fewer attacks by journalists on PR practitioners and more recognition of how the two need to work together to ensure the public are better informed.

11 responses

  1. rolul presei e acelasi, fie criza, deflatie ori primavara. si anume, sa-ti povesteasca situatii autentice, cu exactitate.
    n-as vrea sa citesc zf-ul pe post de scanteia tineretului, sa-mi vanda scorneli cum ca gogoasa nu e rotunda.
    daca GM e pe butuci, inseamna ca merita sa fie asa. nu presa a adus-o acolo si nu e datoria presei s-o scoata de unde e. e datoria presei sa-i spuna celui care cumpara ziarul ce se intampla. ca doar de-asta il cumpara, mai ales acum.

  2. GM e pe butuci demult. Insa, cel putin la noi, exista o stare de panica la care presa a pus un pic umarul. In cazul de mai sus anumiti jurnalisti auto vor sa ajute pentru ca altfel s-ar ajunge la restructurari. Poate nu e cazul la noi, contextul e diferit. Nu e vorba de gogoasa dulce servita publicului, ci doar de faptul ca presa in situatii de criza tinde sa judece si nu sa informeze. Vrea senzationalul, uitand sa mai intrebe si companiile pentru ca de asta se plangeau constructorii de masini din SUA. Oricum, criza e mana cereasca pentru presa romaneasca. Desi, daca stau bine sa ma gandesc, bugetele de publicitate offline scazand nu cred ca exista, cel putin in Romania, vreo publicatie care sa se poata intretine doar din abonamente si vanzari. Dar poate ma insel. E un cerc vicios.

  3. rebusache se intretine doar din abonamente si vanzari🙂
    dar ce voiam sa spun e ca nici in cazul in care se intrevede vreo restructurare presa nu are dreptul sa se gandeasca la cei 30.000 de oameni care raman fara serviciu. toate trec. si criza nu inseamna pana la urma sfarsitul lumii ci doar o redistribuire de oameni, resurse, nevoi, averi etc
    of course, e la fel de nociv sa cazi in cealalta parte, sa cauti scandalul unde nu e

  4. exact. dar asta e o alta poveste. ideea e ca jurnaistii si pr-istii trebuie sa se ajute intre ei, poate mai mult ca pana acum, si sa lase la o parte unele frustari profesionale.

  5. Si cum anume ar trebui sa se ajute intre ei jurnalistii si PR-istii?

  6. nu stiu. ramane la latitudinea partilor implicate la momentul 0 si de relatia intre ele.

  7. Daca nu stii cum ar trebui sa se ajute intre ei, de ce mai pui problema?

  8. […] Chirică spune că în aceste momente de criză, jurnaliştii şi PR-iştii ar trebui să se ajute între ei, […]

  9. @ emilian: am spus nu stiu pentru ca nu vreau sa spun tot. secretele meseriei se invata prin practica si nu se afla prin google.

  10. Oare jurnalistii nu sunt deloc de vina? Imi amintesc cum posturi de radio care transmiteau BBC-ul intrerupeau transmisiunea cand se spunea despre creditele luate fara informare prealabila. Oare cati bani s-au dat pe reclame cu privire la credite?

  11. locdereactionat

    Sa fim seriosi… jurnalistii intotdeauna au umblat dupa senzational si doar dupa rating.
    Daca jurnalistii si PRistii ar sta sa discute impreuna cazurile, sa vada unde e adevarul si problema cu adevarat si sa gaseasca cea mai buna modalitate de expunere a ei cred ca am avea de castigat cu totii. PRistii ar putea transmite in interiorul companiei o parere obiectiva, jurnalistii ar avea o bucata mai mare de adevar si probabil posibilitatea de a face rating cu ceva senzational pozitiv, ceva care sa aduca un plus, iar noi restul probabil am fi mai optimisti si am avea de unde lua o idee-doua mai bune.
    Idealisme… dar daca nu incepem de undeva, sigur nu o sa ajungem nicaieri.

%d bloggers like this: