Etapele inmatricularii unei masini

M-am lovit recent de situatia  asta si nu m-a ajutat nimeni, nici site-ului prefecturii, nici cunostintele care isi aduceau aminte doar parti din acest proces. Asadar pasii pentru inmatricularea unei masini:

1. Te programezi la RAR la  numarul 0219672 pentru omologare/autentificarea vehiculului/ITP – dupa caz; Atunci cand suni sa ai cartea de identitate a masinii si talonul la tine iti va cere date din ele.  Autentificarea te costa 80 RON.

2. De o hartie de la Autoritatea Nationala a Vamilor – in cazul vehiculului importat din afara Uniunii Europene- nu mi-a trebuit, am luat masina din Romania.

3. Obtinerea tipizatelor si completarea acestora (cerere, fisa de inmatriculare, contract de vanzare-cumparare)– in functie de operatia solicitata. Te duci in Pipera spre Politia Rutiera, Sos Pipera nr 49. Pe dreapta sunt ghiseele unde se dactilografiaza contractul de vanzare cumparare. Femeile de acolo o sa va zica ce mai aveti de facut. Tot acolo puteti face si asigurarea obligatorie, RCA. Sa ai bani la tine, contractul de costa 30 RON.

4. Dupa ce aveti contractul de vanzare cumparare, vanzatorul trebuie sa se duca la circa financiara de care apartine pentru aplicarea vizei pe fisa de inmatriculare care atesta luarea in evidenţă a vehicului pentru plata taxei asupra mijloacelor de transport. Apoi cu acea fisa de inamtriculare si, atentie, certificatul de atestare fiscala al vanzatorului te duci la circa financiara de care apartine cumparatorul.

Aici iti trebuie asa: – declaratia tip pt stabilirea taxei asupra mijloacelor de transport- e la ghiseu . – copie dupa cartea de identitate a masinii. – contractul de vanzare cumparare, fila roz. – copie dupa fisa de inmatriculare, aia de mai sus cu stampila. – copie dupa actul de identitate. – certificatul de atestare fiscala a vanzatorului, in original.

5. Aveti de achitat urmatoarele taxe: – la CEC – taxa de inmatriculare; – la Posta – taxa certificat de inmatriculare.

6. Fa copii xerox la toate documentele pe care le ai in dosar, plus copie dupa buletin;

————————————————————————————————————

 Motorola –  Car Kit  HF850

.

5 responses

  1. Acum ca suntem intre noi, sa-ti povestesc despre plata la CEC. Atentie – trebuie sa dau niste bani si in schimb sa primesc o chitanta – o simpla chitanta ca am achitat.

    Ei, eu m-am dus in CEC-ul din Obor. Coada ca la tacamuri de pui pe vremuri. Stau jumatate de ora. Se inchide ghiseul la care am asteptat. Ma mult la alta coada mai mare. Dupa 45 de minute ajung la ghiseu si aflu ca am completat gresit nu stiu ce cerere. O completez, ma asez din nou la coada. Ajung. Nu avem nu stiu ce copii dupa nu stiu ce acte. Nu se pot face in cladirea cec. Ies si caut prin obor xerox. Nu gasesc pe nicaieri. Sunt insa istet si intru intr-un magazin de pantofi, ma rog cu cerul si pamantul. Ma ajuta o domnisoara.

    Ma intorc. La coada. Stau. Ajung. Se apuca dobitoaca de la ghiseu sa scrie in calculator (!!!!!) cererea completata de mine. Hopa, n-am alta chestie. Ei si atunci incep sa ma refer la calitatile intelectuale ale fetei si la calitatea per ansamblu a intregului sistem. Verbal. Incerc disperat sa fiu din ce in ce mai convingator.

    Totul se termina cu cei de la paza scotandu-ma cu forta din cladire.

    Intrebare simpla – daca tot imi trebuia doar o chitanta ca am platit cativa lei, de ce a fost nevoie de acte? Conta daca am platit-o eu sau Osama Bin Laden? Care ar fi fost diferenta? Si daca tot dobitoaca baga in calculator cererea mea, de ce a mai trebuit s-o scriu?

    Si cam asa. Recomand deci calduros sa semnati petitia asta: http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_pentru_reducerea_birocratiei_prin_delegare-p02522042.html

    Si eventual sa intelegeti ca tot sistemul nu este o fatalitate, iar noi nu suntem ciobanul din Miorita.

  2. un pic de campanie electorala, dragos?🙂 nu zic ca nu ai dreptate, dar hop acuma un candidat s-a gandit la asta! Sa fim seriosi, ce poate sa faca? NIMIK

  3. Nu e deloc un pic. E pe fata! Am scris si pe blog.

  4. sa se rezolve, dar sa stim si noi

