Buzz marketing

Am pus mana pe aceasta carte, Buzz marketing, a lui Mark Hughes. Este o carte misto, mai ales pentru ca acum nu mai exista doar proiecte de relatii publice ci trebuie sa gandim campanii integrate, 360. Cartea ofera multe exemple de campanii eficiente facute cu bani putini si cu ROI foarte mare comparativ cu marketingul clasic. Cel mai tare exemplu este cel al redenumirii unui oras cu numele unui produs/site, astfel oraselul Halfway din Oregon a devenit Half.com, companie cumparata ulterior de eBay pentru 300 mil. $ la doar un an de la lansare. Ceea ce mi se pare foarte tare. Ce e de buzz marketing? Un soi de guerilla marketing combinat cu word of mouth/mouse, un soi de viralizare a consumatorilor, astfel incat ei sa devina multiplicatori ai mesajului si in esenta cei mai inversunati aparatori ai valorilor unui brand/produs/setrvciu, etc, ati prins ideea.🙂

Cum faci buzz? Mark Hughes are 6 pasi care tradusi ar fi cam asa: uiti tot ce ai invatat, fii out off the box, creativ, gaseste acea idee la care lumea sa adere, de care lumea sa fie mandra sa o descopere, de care lumea sa rada pana plesneste si mai apoi sa devina un mit urban, o vorba din cotidian (probleme, gogule?)…

Revin, cel mai important e ca unele din aceste idei se pot face cu bani putini sau deloc insa de multe ori el se bazeaza pe o gaselnita creativa sau de BTL care prin wom devine viral si asha mai departe.

Asta e solutia in aceste vremuri de criza! Insa si ideile costa, nu?

4 responses

  1. Apropo de marketing, dar si ca nuca-n perete, pe mine ma poti citi acum pe http://www.corinagonteanu.com in loc de PRWave, partial si pentru ca vreau sa scriu un pic mai mult despre management si marketing, nu doar despre PR. Viata profesionala te obliga la convergente interesante🙂

  2. Bunica mea avea o vorba: invata maica sa faci de toate ca nu se stie niciodata! Uneori inclin sa ii mai dau si dreptate!

  3. Intr-adevar, Buzz Marketing este o carte care-ti da de gandit si te pune la lucru!

  4. […] marketing II By Andrei Chirica Am inceput si eu sa zic ceva de aceasta carte dar trebuie sa cititi si recenzia facuta de Andrei Rosca. […]

%d bloggers like this: