De ce nu reflecta presa actiunile pozitive ale companiilor?

Un articol de ieri de pe Hotnews interesant. Extrag mai jos cateva paragrafe graitoare de cum intelege media CSR-ul:

Lucian Mandruta “ii banuieste” de ipocrizie pe cei care spun ca s-au saturat de senzational in media romaneasca si vor stiri echilibrate si pozitive, atat timp cat ratingurile ii contrazic.

Lucian Mandruta a tinut sa precizeze ca “media este pentru distractie, noi nu putem sa-i invatam pe oameni sa fie atenti la un program de CSR”. La stiri ajung cu adevarat “mortii, nebunii, profetii, eroii, lasii, oamenii suferinzi etc. Fiti unii dintre ei si veti cuceri spatiu de emisie”.

“Ca sa ai impact la public trebuie sa fii proaspat, vizual si amuzant”, a adaugat Mandruta, pentru ca “eu nu vreau sa salvez planeta, daca este plictisitor. Nu tuturor ne pasa si nu toti putem sa plangem”. In opinia acestuia, “este important sa faci diferenta si atunci oamenii te vor aclama”.

“Companiile ne cearta pe noi, media, ca nu-i dam la TV sau ca nu scriem in ziare despre ele, dar in acelasi timp fac lucruri atat de ingrozitor de neinteresante incat n-ai ce sa dai, n-ai ce sa spui. Nu fac niciun fel de efort de creativitate”, a afirmat Mandruta.

Jurnalistii mai vor sa fie lasati sa investigheze toate detaliile unui astfel de eveniment, inclusiv de unde vin banii. “Daca banii vin de la bugetul de marketing, atunci nu putem sa vorbim de CSR, ci de PR, ceea ce nu este acelasi lucru”, a spus directorul Edipresse, Cristina Simion.

Si opinia justa companiilor este:

Axel Haentjens, vicepresedinte de marketing, brand si comunicare externa, France Telecom, pentru HotNews.ro: “Nu cred in evenimente unice si exotice. Cred ca, inainte de toate, e important sa le comunicam clientilor sa aleaga avantajele unei campanii de CSR. Putem vorbi si de evenimente, dar nu asta este miezul problemei, ci beneficiile. Mesajul nostru ar trebui sa demonstreze ca suntem seriosi cu ceea ce propunem, ca aplicam si in interiorul companiei ceea ce promovam si ca putem aduce clientilor mai multe beneficii.”
Cosmin Alexandru, managing partner, Brandivia: “Cred ca mass-media are o mare retincenta in a prelua astfel de mesaje pentru ca li se pare ca sunt manipulate, ca de fapt companiile nu vor decat reclama ascunsa. Insa toata lumea pierde din treaba asta.”

Asadar, de ce nu reflecta presa actiunile pozitive ale companiilor?

%d bloggers like this: