PR vs Advertising – episodul 1

Acesta este primul episod din PR versus Advertising. Voi incerca sa redau (sub forma unor interviuri) mica constroversa si poate reusesc sa distrug cateva din miturile din spatele “urii” dintre cele 2 domenii. 🙂 (ma iau prea in serios uneori :)) )

Protagonistul primului episod, Florin Dumitrescu :

Cine e mai tare? Publicity-ul sau Advertising-ul?

Word-of-mouth-ul😉
Voi sinteti mai tari, dar noi sintem mai draguti. Cand zice in Biblie “Domnul fie laudat” e advertising, iar cind vine sarpele la Eva e publicity (marul e sampling si tot asa)…

Crezi in zicala Caderea Advertisingului, Ascensiunea PR-ului?

Cred, dar nu o iau ad litteram (e totusi doar un slogan…) Cred ca specializarile, ca sa nu zic profesiile pe de-a-ntregul, se transforma, se reinventeaza. E destul de derutant pentru cei mai intertiali dintre noi; e pasionant pentru cei mai aventurosi (sau mai curiosi).

Crezi ca exista o invidie/superioritate/ura a publicitarului vis-a-vis de PR-ist si invers?

Asemenea resentimente fac parte din cultura marilor corporatii (a unora dintre ele, nu vreau sa generalizez), care aplica de sus in jos politica “dezbina-i si controleaza-i”. Poate ca apare si de jos in sus, dar izolat, cand se intampla ca vreun copywriter sa refaca vreun advertorial rau scris la PR; sau vreun PR-ist trebuie sa faca munca de new business a vreunor accounti nepriceputi).

Managementul crizei se face prin PR sau Advertising?

Atunci se cere reactie rapida si e treaba voastra. Ca sa dam rezultate bune, noi publicitarii ne miscam mai greu si, pina se testeaza in focus-group si se asteapta aprobarea board-ului, trece criza!

Un brand realizat prin publicitate?

E interesant cazul Budweiser: la origine o bere ceheasca, devenita brand (pe un produs deviat, ca sa nu zic diferit) in SUA si popularizat in lumea intreaga de o serie de campanii percutante.

Un brand realizat prin PR?

Elodia. Numai ca (daca mi se permite o poanta macabra) lipseste produsul…

Cine scrie mai bine copywriterul sau pristul?

Prin definitie, copywriterul scrie mai bine, dar PR-istul publica mai mult.

VA URMA

One response

  1. si eu sint de parere ca word of mouth e cel mai tare🙂 daca mai e sustinut de vreun viral, treaba e serioasa

    salutari de pe trender.
    ovidiu

%d bloggers like this: