studiu: jurnalistii prefera sa primeasca comunicatele pe email

PWR New Media a facut cu ceva timp in urma un studiu interesant in randul jurnalistilor din Statele Unite/Illinois. Cercetarea a avut ca esantion un numar de 230 de jurnalisti din toate domeniile media online si offline.

Conform acestui studiu 85% dintre jurnalisti prefera sa primeasca comunicatele de presa prin email. Celelalte forme de transmitere a comunicatelor(fax, RSS, person delivery, etc) sunt preferate sub 2%.

Insa cam ce fel de informatii doresc jurnalistii sa primeasca? Ei bine, se pare ca si americanii si romanii vor acelasi lucru. 82% dintre jurnalisti prefera date, cifre, statistici, grafice. 80% dintre  presari spun ca biografiile, informatiile de backgroud si alte date relevante sunt la fel de importante. Audio, video, logo-uri sunt considerate ca fiind neimportante, cel putin in randul  jurnalistilor  din presa scrisa, radio si TV.

Emailurile animate nu sunt nici ele privite bine, 45% dintre repondenti spun ca nu deschid astfel de mailuri.

Care ar fi sursele de informare new media preferate de jurnalisti?

80% dintre ziaristii chestionati au precizat ca prefera comunicatele new media via email. Pe locul doi ca sursa de informare se afla blogurile (51%) urmate de social media sites(26%). Doar 20% dintre jurnalisti folosesc un RSS fead, si doar 16% folosesc videocasts si podcasts.

Ce sfaturi dau jurnalistii?

1. Comunicatele de presa sa fie incluse in corpul mailului si doar optional ca atasament.

2. Prefera emailurile. Prefera sa nu fie sunati. Daca doresc alte informatii vor suna ei. Aici as avea un comentariu de facut, de multe ori se intampla ca mailul pr-istului/jurnalistului sa nu mearga, sau sa il stearga din greseala si uita sa te sune sa ti-l ceara din nou, etc etc. Asa ca follow-up este necesar in continuare🙂

3. Nu mai scrieti niciodata Compania X este dedicata perfomantei, excelentei, etc. Nu ne intereseaza.

4. Fara poze mari pe email, mai bine sa se dea un link unde sa gaseasca, daca are nevoie, poze de rezolutie mare.

5. Nimic nu este mai nefolositor/neatragator decat un mail cu subject: comunicat de presa. Mai scrie in el si o informatie/un titlu util

Sursa: PWR New Media

%d bloggers like this: