Blog pitching

Incerc de vreo doua saptamani sa scriu despre acest subiect. Iata-ma:

So, blog pitching, mai pe romaneste, “vinderea” unor ponturi catre bloggeri.
Cel mai recent blog pitching a fost cel realizat de Dragos despre CSR-ul din Romania. Au raspuns 54 de bloggeri. OK, bun si bravos Dragos.🙂

Mai departe, intrebarile mele sunt:
Care ar fi subiectele care s-ar preta unui blog pitching?
Daca ne uitam la analiza blogosferei din 2007 vedem ca ponderea blogurilor personale este foarte mare, 71.50%. Urmeaza, Divertisment – 45.29%, Media – 42.87%,
IT-39.74%, Jurnalism -39.17%, Cultura – 38.74%, Foto – 37.74%, Arta – 33.04%, Tehnologie – 31.05%, Publicitate – 30.62%, Business – 27.92%, Design – 27.20%.

Deci, o prima concluzie ar fi ca subiectele care pot fi abordate sunt cele 30% de feluri de bloguri specializate. Insa din astea 30% tu ai nevoie doar, si aici vb la modul ipotetic, de bloggeri business, IT, publicitate. Din acestia, mare parte au o functie de conducere, incepi deja sa tai. Alta parte sunt jurnalisti, nu prea scriu ce scriu la ziar, iar tai. Plus o rata de refuz de 50%, scriu doar pentru ei🙂. Dupa un calcul un pic alambicat, ramai cu vreo 5% care sunt vreo 10 oameni, 10 oameni cu un total de maxim 2-3000 de vizitatori pe zi.

Un efort prea mare?!?

Este blogosfera romaneasca suficient de dezvoltata, de pregatita pentru o asemenea practica?
Partea cea mai mare a blogosferei este alcatuita din studenti si elevi. Iar cei mai multi bloggeri specilizati sunt cei din IT & C, conform aceleiasi surse de mai sus. Urmatorii sunt cei din Media & Marketing care evident ca au prins trendul si il folosesc deja ca tool, mai mult sau mai putin personal.

So, targetul nostru pentru blog pitching este foarte redus si prin urmare impactul asupra consumatorilor/utilizatorilor de servicii, etc este mult mai mic.

Care va fi urmatorul domeniu ce va exploda pe langa IT&C, telecomunicatii, media , can can- divertisment ?
Cat de functional este totusi blog pitching? Face si altceva decat awarness?

3 responses

  1. Depinde pentru ce public faci blog pitching. Daca ai un client care se adreseaza pietei IT&C, atunci nu cred ca exista instrument mai bun decat blog pitching-ul. Spre exemplu eu o sa scriu despre campania de marketing social a Market Online.ro (chiar daca nu m-a pitch-uit nimeni).

    Noi intr-adevar, la bilantul CSR 2007, am vrut sa implicam bloggeri din toate domeniile. Din pacate nu au fost multi bloggerii din IT&C care sa se simta confortabil cu subiectul.

  2. Andrei Chirica

    exact, pt un client IT&C sau masini blog pitching-ul e mana cereasca. Insa pe subiecte de CSR, subiecte nonprofit, implicare civica, etc sunt putini. Blogurile de business in opinia mea sunt nesemnificative in blogosefra romaneasca. Eu mai astept, am rabdare!🙂

  3. Andrei Chirica

    Am mai observat o chestie.
    I’m a blogger and I will remain observatory!
    Nu exista acel call to action!.

%d bloggers like this: