CSR in Romania anului 2007

Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?

“1 din 8 femei” – Avon Cosmetics
Parcurile viitorului – Petrom
Activism Impotriva Violentei asupra Femeii – A&D Pharma
Si bineinteles Romania fara cianuri (nu e neaparat corporate, dar e pentru comunitate).

Mi s-a parut ca au imbinat cel mai bine comunitatea si compania.

Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007?

In viziunea companiilor din Romania CSR este un instrument de imagine si nu unul de cultura organizationala. Pentru o companie cu X actionari totul se traduce in cote de piata, vanzari si profit. CSRul cat ROI aduce? De aceea este foarte greu sa convingi companiile sa implementeze un plan de CSR. CSRul din punctul lor de vedere reprezinta doar costuri iar efectele nu sunt imediate. Banii dati pe CSR, chipurile, ar da mai mult randament daca sunt dati pe alte instrumente de marketing: publicitate, shopper marketing, corporate branding, etc. Din punctul meu de vedere companiile romanesti nu au viziunea pe termen lung fiind prea ancorate in prezent.

Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008?
Ma astept ca in 2008 sa fie mai multe actiuni de CSR, e normal, asta e trendul mondial de ceva vreme. Insa companiile nu o vor face din pura intelegere a fenomenului ci mai degraba pt ca o face deja concurenta. Ideea care trebuie inteleasa este ca CSRul tine de cultura organizationala, nu poti sa declari la nesfarsit ca faci si dregi pt comunitate si tu nu faci nimik sau si mai grav faci dar imediat dupa usa companiei incepi sa arunci hartii pe jos, tipi la batranii care te interpeleaza pt ajutor, etc.
Dpdv al comunicarii este stiut ca un CSR se promoveaza greu, interesul media este scazut, ei vazand in CSR doar o forma de a iti promova imaginea. Din punctul meu de vedere media are dreptate sa fie reticenta, planurile CSR sunt de multe ori declarative, insa sunt si campanii de CSR pe bune.
Atunci ce face media pentru aceste proiecte comunitare, pentru comunitate si opinia publica pe care o informeaza si o “protejeaza”?
Daca tot se vorbeste despre binele comun, interes public, comunitate de ce sunt putine initiative de gen? Cineva greseste, companiile gresesc, agentiile de PR gresesc, media greseste, comunitatea greseste? De ce e nevoie?
De o schimbare a valorilor la care ne raportam!
Suntem insa pe drumul cel bun!🙂

2 responses

  1. […] Mira, Lilly Bindeanu, Cristina Balan, Doru Mitrana, Flore, Simona Stanescu, Adrian Seceleanu , Andrei Chirica, Alin […]

%d bloggers like this: