eflamingo.ro

Ce parere aveti de platforma e-commerce a Flamingo/Flanco?
Am vazut astazi un banner pe prosport.ro cu eflamingo.ro si cum citisem in presa ca se lanseaza platforma e-commerce am fost curios si eu, ca omu’, sa vad marea inovatie.
Sincer nu ma impresioneaza. Intradevar, merge repede, se incarca in mai putin de 2-3 secunde fiecare pagina. insa designul si aspectul general lasa de dorit, mi se pare mai mult un copy-cut dupa site-ul mama, www.flamingo.ro.
Si ca sa vb si despre ce stiu, lipseste interactivitatea: forum, blog, rss, newsletter, elementele esentiale comunicarii.

So, ce parere aveti?

6 responses

  1. Ai dreptate cu blogu’ si forumul dar ce m-a surprins pe mine la acest site sunt preturile! am vazut diferente mari de pret fata de siteul ”mama” iar daca se tin de cuvant cu treaba aia cu ”batem orice pret” cred ca vor avea ceva succes. Ca si down am vazut o gramada de erori la layout🙂

  2. Faci confuzie intre platforma e-commerce si design/interactivitate. As putea sa intru in detalii dar spatiul nu-mi permite. E ca si cum ai zice ca un camion nu are facilitatile si frumusetea unui speed car. forum/blog? n-am auzit ca aceste “elemente de comunicare” sa creasca direct cifra de vanzari a vreunui site de comert online si nici nu-mi dau seama cum ai putea cuantifica acest lucru. pretul in schimb (cum a remarcat si dl. Adi) poate face diferenta ..

  3. fara elementele de comunicare degeaba ai preturi bune…blogul este o forma interactiva de comunicare si un f bun instrument de marketing, iar activitatea de SEO poti sa nici sa n-o faci, e inclusa in platforma. Spune-mi atunci de ce plangerile emag au scazut de cand au introdus blogul?
    N-am zis ca daca ai blog cu sigurantza vei avea vanzari, el trebuie inclus in mixul de marketing. Blogul confera vizibilitate si credibilitate platformei e-commerce…ce vreau eu sa zic este ca pretul nu mai e demult un factor care sa te influenteze in decizia de cumparare. De ce sa dai search pe google ca sa vezi opiniile utilizatorilor despre un produs cand poti chiar tu sa ai aceste raspunsuri in blog/forum.
    plus, nu e nici o confuzie, daca un o platforma mi se pare greoaie ca design/interactivitate/viteza degeaba imi ofera pretul cel mai mic. in concluzie, flamingo se poarta ca o corporatie care nu comunica cu clientii sai, in termeni de specialitate, nu exista la ei comunicare bidirectionala. iar atitudinea superioara e deranjanta.
    oricum, si ceilalti retaileri mari au platforma ecommerce. indraznesc sa spun ca flamingo a pierdut startul pentru ca nu ofera nimic in plus fata de ele, nici online si nici offline. mai mult, nu s-a schimbat nimik fata de celalalt site ecommerce al lor: http://www.flamingo.ro, doar design-ul si viteza de download, in rest nimik.

  4. Nu contest elementele de comunicare in strategia de vanzare insa vad din ce in ce mai multe site-uri incercand tot felul de metode de comunicare care mai de care mai fanteziste in defavoarea unui proces de vanzare simplu si usor de inteles. Exemplul care imi vine in cap acum este http://www.sensational.ro .. este un site care va pieri in maxim 6 luni de zile si nu aduce nici un beneficiu concret cumparatorului final (btw puteau macar sa-i zica http://www.samsung.ro/sensational). Dar ce mandri sunt creativii de la agentie de creatia lor cool! Daca Ikea ar face doar lucruri cool fara pic de utilitate le-ati mai cumpara? Totusi marketerii le cumpara .. e un fel de mall la un nivel mai inalt .. fiecare se aseaza la masa publicitatii si se etaleaza cu ce are mai cool😀

    Acum revenind la eflamingo faceti o mare confuzie intre “platforma e-commerce” si design sau comunity tools. O platforma de e-commerce nu-si propune sa creeze o comunitate si faptul ca un site arata simplist nu inseamna ca platforma din spate nu e performanta. Intamplator (sau nu) cunosc destul de bine backend-ul la 4 dintre marii retaileri din Romania si am ceva cunostinte si despre ceilalti si nu stiu nici unul care sa aiba o platforma de e-commerce. Doar daca intre timp niste scripturi php integrate cu Compiere nu cumva au devenit peste noapte “platforma de e-comerce” (asta ca tot v-ati referit la emag). Un site cu ceva tool-uri de comunitate si comunicare nu definesc o platforma. Modele de business (B2C, B2B, Marketplace, Suply Chain management etc), reguli de business, integrarea cu ERP in backend .. astea sunt punctele tari alea unei platforme de e-commerce nu forumul si blog-ul.
    E ca si cum ati spune “Nu-mi cumpar Subaru Impreza WRC STI pentru ca rotile galbene nu sunt in ton cu caroseria albastra si nu are bricheta si geamuri electrice”. Probabil ca schimbarile mari care s-au facut odata cu schimbarea platformei nu sunt atat de vizibile pentru end-user si va inteleg nemultumirea dar ma gandesc ca poate aceasta schimbare mai putin visibila pentru cumparator a permis celor de la flamingo preturile de care se mira si un coleg mai devreme.

    In ceea ce priveste alegerea provider-ului .. un raport Gartner din 2007 (Gartner Magic Quadrant for e-Commerce) stabileste doi leaderi in domeniul platformelor de e-commerce: IBM WebSphere Commerce si ATG. Din cate stiu eu ATG costa ceva mai scump decat WebSphere Commerce plus ca in Romania nu exista inca nici o reprezentanta ATG (la un moment dat era o firma care furniza solutii militare pe SCO si in paralel vindeau si solutia ATG Dynamo dar n-am mai auzit de ea de mult) asa ca solutia aleasa de cei de la flamingo nu ma mira.

  5. Marga, nu contest platforma pe care si-au ales-o. din cunostintele mele au dat o carutza de bani pe ea, in jur de 500 de mii de euro. In articol spuneam ca site-ul in sine este rapid, se incarca orice pagina foarte repede. Nu contest preturile mici, e super ca le au, probabil o sa ma uit si eu pe el cand o sa am nevoie.
    Insa, acest blog este unul de comunicare si in consecinta zic eu ca am punctat niste lucruri esentiale care ar trebui sa faca diferenta. Eu stiu de eflamingo pentru oarecum am avut tangente cu ei prin fosta agentie la care am lucrat. Insa eflamingo nu se afla in top of mind-ul consumatorilor. preturi mici are si emag, cel, si multe alte site-uri de gen, astfel de site-uri prin asta de diferentiaza. Degeaba ai preturi si o platforma tare daca nimeni nu stie asta. O simpla analiza empirica pe care poate sa o faca oricine ai sa observi ca cei mai multi se duc pe flamingo.ro si nu pe eflamingo.ro. Iar pe langa lucrurile pe care le-ai mentinat tu: reguli de business, integrarea cu ERP in backend, sunt esentiale si chestiunile de design, de usability, de regula celor 3 click-uri, de comunitate. trendul mondial este comunitatea online, iar daca nu iti faci o comunitate in jurul companiei tale, degeaba faci investitii majore. intr-o comunitate se propaga mai usor noutatea.

