Publicitatea la TV, mai ieftina decat cea online?

In Romania Libera de week-end apare un articol in care se spune ca publicitatea la TV e mai ieftina decat cea online.

“Afirmatia ca publicitatea TV este cea mai ieftina e corecta, pentru ca eficienta se masoara in cost per mia de telespectatori, cititori, afisari etc. La TV, daca am lua exemplul Pro TV, cea mai scumpa statie, ea practica un CPP maxim de aproximativ 400 de euro. Asta inseamna un cost pe mie de 3,6 euro net. Un advertiser are nevoie de minimum 1.000 de puncte de rating pentru o campanie decenta, nu neaparat foarte eficienta. Asta inseamna 400.000 de euro. Este limita inferioara a unei campanii pe TV. Costul pe mia de afisari pe net, in schimb, este de minim 4 euro. Asadar, un pic mai scump decat pe TV”, afirma Radu Budes, Managing Partner Splendid Media.

Daca e s-o luam dupa rationamentul facut mai sus, CPP la TV este mai ieftin decat CPP pe online, insa tot articolul isi da in cap, pentru o campanie decenta, nu neaparat foarte eficienta e nevoie de 400 mii de euro. Cu banii astia, as umple publicatiile online,Google Adword, Neogen, etc si as obtine mai mult de 1000 de puncte de rating. Din punctul meu de vedere, o fi mai ieftin CPP la TV dar per ansamblu este mai ieftina o campanie online decat o campanie TV.
Costurile de productie nu le-a mentionat nimeni, rate-cardul TV iarasi nimeni. Cu un buget de 100.000 de euro se poate face treaba mai buna pe online decat pe TV cu un buget media, fie el luat si cu discount de agentie.
Cat despre influenta TV si eficienta sa parerile sunt impartite. Ce ai prefera sa vezi? Ce ar fi mai credibil? O reclama la Tv sau un spot pe Iqads sau Youtube? O reclama la TV sau o stire cu Adtext ?

Ma insel?

2 responses

  1. Cu reclamele pe internet ar fi o problema – sunt addon-uri de browser care le pot bloca automat (ex AdBlock Plus pt Firefox). Doar cand intru pe net de la facultate imi dau seama ca mai exista si publicitate online…
    Pe mine ma deranjeaza reclamele – animatiile ma defocalizeaza de la textul util pe care-l caut. Scoaterea bannerelor nu e fair pt producatorul site-ului pt ca nefiind afisata reclama, nu castiga nimic prin accesul meu. Beneficiez gratis de un serviciu care de fapt nu e gratis (plata e vizualizarea de publicitate).

  2. pop-urile ma enerveaza si pe mine. insa exista reglementari noi de la iab romania. sper sa fie aplicate nu le-am citit. insa pe langa publicitatea enervanta mai exista adtext si google adword, mi se par mult mai ok. pe locul doi ar fi niste bannere normal. omul care va cauta ceva va da click si pe un banner ca ii suscita interesul, dar care este unul normal ca sa ma exprim simplist.

%d bloggers like this: