Ce-ar fi daca am fi seriosi, s-ar crapa cerul si am muri?

Sunt consternat, ma chinuie un gand, ma framanta, ma roade, ma doare, simt cuie in talpa si cap, ma simt tras de maneca, ma simt impiedicat…nu mai pot tre sa zic.

So, nominalizarile la PR Award. Nu stiu, ceva imi miroase, nu imi inspira incredere, cum spuneam, am tot evitat sa scriu, chiar si sa ma gandesc, dar e greu cand primesti monitorizarile sa le eviti, e greu cand toti colegii tai vb de premiile astea. Eu am incercat, pe cuvant, dar recunosc n-am avut prea multa vointa.
Cum spuneam, nominalizarile mi se par de-a dreptul hilare. Mi-a sarit o prajina in ochi, nu e nici o campanie exclusiv de relatii publice, toate campaniile au avut si bugete de media mari. O intrebare iti vine in minte: PR Award e un festival de Relatii Publice sau de Publicitate? Ar fi fost normal sa fie facuta o departajare, intre campanii exclusive de relatii publice si campanii la care componenta de PR sa fie adiacenta celei de publicitate.
Apoi ce m-a mai frapat a fost ca la categoria campanii comerciale au fost campanii de CSR care in mod normal ar fi trebuit sa fie la non-comerciale:
Action Global Communications & Petrom, THINK:AHEAD – alege siguranta. Campania de Constientizare a Sigurantei Muncii !!!!
COSMOTE Romania & V+O Communication Romania, Managementul situatiei de criza pentru cartela EO 2000
Kick Off Events & Procter & Gamble – Gillette, Viitorul forbalului romanesc e in mainile tale
Vitrina Advertising & Kronospan Sebes, Decide singur
Pleon Graffiti & Automobile DACIA, Lansarea LOGAN cu GPL si Ziua Internationala a Mediului

Mai departe, aberatiile comerciale:
Pleon Graffiti & PepsiCo Beverages International, Parteneriatul PEPSI – Federatia Romana de Fotbal – Conferinta de Presa !!!!! (mama ce campanie)
Pleon Graffiti & PepsiCo Beverages International, Mountain Dew SNOW GROUND ZERO – Campionatul National de Snowboarding
Geo Moisescu & Universal Horeca SRL, Eva din Plescoi

La campaniile non-comerciale apare nominalizarea fireasca (!!!) a castigatorului de la Cannes, GMP cu Avon Cosmetics Romania, 1 din 8 femei. O intrebare: Daca la filme nu mai ai voie sa concurezi la festivale europene de film dupa ce ai castigat un premiu la Cannes de ce n-ar fi asa si in publicitate? Raspunsul evident: Pentru ca PR Award nu e festival de publicitate.

Si acum si un pronostic: Agentia anului: Pleon Graffiti, si un premiu I pt campania Avon Cosmetics Romania, 1 din 8 femei.

Asa ca stau si ma intreb ca prostu’ : Ar fi un pacat daca am da premiile pe bune?

Dar oare de ce lipsesc agentiile exclusive de PR, gen 4ace, dc communication, premium pr? Pai, ori au participat si nu s-au calificat ori nu s-au inscris pentru ca au simtit ca miroase.

9 responses

  1. Pe mine ma enerveaza ca nu se mai zice nimic despre nominalizarile la Junior PR Award… am dat un mail si ni s-a spus ca au fost multe campanii inscrise si de aceea va exista o runda preliminara, dar de atunci nu am mai primit raspuns. Poate nu am trecut mai departe, dar normal ar fi sa se anunte asta.

  2. Prietene te cam contrazici in postul tau. Dupa ce zici ca nu e nici o companie/campanie de PR fara componenta de media, te miri cand vezi inntre finalisti o conferinta de presa…
    NU mai inteleg nimic🙂
    Pai daca au facut o conferinta de presa (care e tool de PR, by the way) si au intrat cu ea in fianla atunci a fost o conferinta de presa pe cinste. Parerea mea.
    Nu stiu insa de ce au inscris atat de multe.

  3. prietene, categoria campanii comerciale nu inseamna conferinta de presa. Am subliniat campanie pentru ca acesta e cuvantul de ordine, o campanie se intinde pe mai multe zile NU pe o singura zi. Nu te contrazic, conferinta de presa este un tool de pr, dar nu este campanie, poate fi doar inceputul uneia.

  4. george moisescu

    Amice, ce-i drept, TU esti hilar, dar macar esti prost informat. Campania mea, “Eva a trait la Plescoi”, comandata de distribuitorilor carnatilor de Plescoi in Bucuresti, a avut un buget minimal (sub 10 000 Euro) si a obtinut o mediatizare de cateva zeci bune de mii tradusa intr-o notorietate nationala a produsului. Ba pot spune ca a fost cel mai mediatizat eveniment al momentului la nivel national.
    In plus, cam de cate ori ai mai vazut tu in Romania arta plasitca aleasa ca mijloc de comunicare comerciala eficienta?
    In ce priveste jocurile de interese, mai nuanteaza si tu putin, nu intra cu oistea-n gard! Au fost si camapanii nominalizate pe bune. A mea este un exemplu. Au crezi tu, bolnav de scenarita fiind, ca un free-lancer (eu) si un client mic ( Universal Horeca, distribuitorul de carnati) facem si desfacem prin lumea granzilor care manuiesc bugete enorme?
    Aseara am primit pentru campania mea Premiul Special pentru Creativitate pe 2007. Si sunt foarte mandru sa afirm: sunt cel mai creativ om di PR-ul romanesc!
    Daca vei continua cu abordari otova, vei compromite si alte analize, altfel foarte interesante, cum este cea pe care ai postat-o mai sus pe blog.

  5. George, n-am inteles care a fost mediatizarea? Cateva zeci bune de mii? Da, asa e, am gasit si eu prin Google, 9300 de referinte, dar articole efective in presa au fost foarte putine si alea in jurul evenimentului de la Muzeul Taranului Roman. Deci cate aparitii efective in media au fost? Prea putine.
    Ceea ce am zis eu in articol ramane in picioare: trebuiau facute mai multe categorii, uite un exemplu ai fi chiar tu: categoria de Creative PR.
    Aaah, si n-am zis ca e vreo manarie, doar ca a fost eveniment prost organizat, categorii neinspirate, categorii inventate in timpul jocului, Junior PR Award la care nu s-au anuntat nominalizarile, si prin urmare nominalizarile mi s-au parut foarte dubioase.
    Iti dau un exemplu: agentia 4 ace s-a inscris la eveniment cu lansarea playstation 3 in romania, aparitii in presa scrisa si print: 300, 15 stiri tv in 2 luni de zile.

    Felicitari pentru premiu.🙂 Poate va fi si la anul aceasta categorie, desi nu cred.

  6. […] preziceam intr-un alt articol Pleon Graffiti a fost aleasa agentia anului la premiile pr award. Mda, ce sa le zic decat […]

  7. george moisescu

    Hai sa vedem cum stam cu mediatizarea evenimentului meu: de la Click, Atac si Libertatea, pana la Academia Catavencu, Dilema Veche, Observator Cultural si Le Monde Diplomatique, TOATA presa scrisa cu vizibilitate (si nu numai) a reflectat evenimentul. Marimea articolelor – de cele mai multe ori, peste jumatate de pagina. Cateva exemple: Adevarul – trei articole (o jumatate de pagina, o pagina cu anunt de pe a-ntaia si stire la selectia evenimentelor saptamanii); Cotidianul – de doua ori cate o pagina, o data cu anunt depe a-ntaia; Observator Cultural – aproape o pagina; Ev Z – jumatate de pagina; Gandul – o jumatate de pagina; Catavencu – o jumatate de pagina; Dilema Veche – o jumatate de pagina; etc, etc, etc.
    Mai vrei? ProTV, PrimaTV (de doua ori in doua zile succesive), TVR2 (idem), TVR Cultural, TVR international, Antena3, Realitatea TV, Acasa TV, Romantica TV, pana si Cosmos TV!
    Mai vrei? Toate agentiile de stiri si radiouri cacalau!
    Mai vrei? In momentul de maxim impact, 77100 de rezultate pe Google pe cautare cu cuvinte cheie “plescoi sculptura”.
    Mai vrei? Invitatia lui Adi Ilfoveanu la Divertis Show impreuna cu sculptura, invitatie refuzata la de Adi la cerea mea pentru a nu se bagateliza latura artistica (autentica!) a intregului demers.
    Mai vrei? Inca se mai scrie sporadic (o sa apara ceva in FHM).
    Mai vrei? Astazi am primit o invitatie de la un mare trust de presa pentru niscai actiuni in continuarea evenimentului axate pe carnatii de Plescoi.
    Mai vrei? Oarece candidati la Europarlamentare ar dori consultanta pentru a face in campanie varf de lance din Carnatul de Plescoi pentru pastrarea valorilor traditiuonale Romanesti (ne mai gandim…).
    Dragul meu, te asigur ca sunt muuulte agentii de PR de mari fitze si ifose pe piata care ar da ORICE pentru asa rezultate obtinute CU UN BUGET SUB 10000 euro!
    Asa ca te intreb inca o data: A FOST NOMINALIZAREA MEA HILARA, ASA CUM AI SCRIS TU PE POST (SI IN CONSECINTA SI PREMIUL CASTIGAT), ESTI TU PROST INFORMAT SAU TE CAM REPEZI CU OISTEA IN GARD?
    In ce priveste restul argumentatiilor tale, avand in vedere pozitia mea de laureat, cred ca iti dai seama ca nu ma pot pronunta. Poate la o bere bauta impreuna…

    PS: Iti stau la dispozitie cand vrei cu dosarul de monitorizare a presei.

  8. george moisescu

    Si inca ceva: deja imi vine sa vars cand vad ifosele unor agentii cu un metru cub de pretentii gaunoase cum ca premiile PR sunt de rahat si nu merita sa te obosesti sa participi. Eu sunt un free-lancer care A REALIZAT TOTUL PE BUNE SI PRIN LUPTA LA VEDERE! De ce comunicatori care au trait prin bugete obtinute clientelar refuza sa sara in ring si sa lupte? Bineinteles ca este lejer sa sugi sugiucul oferic cu larghete din bani comunitari (si nu numai) si sa faci burtica fara sa ai curajul sa te confrunti si, DE CE NU, SA TE LUPTI TU SA IMPUI REGULUI MAI BUNE?
    Jean Nicolas Manescu, Dumnezeu sa-l odihneasca, poate cel mai distins heraldist pe care l-a avut Romania, s-a implicat politic in PNL la inceputul anilor ’90 in politica de dreapta anti-FSN. La o receptie oferita de un ambasador al unui mare stat european, i-a intors spatele unui intelectual foarte mediatizat care facea constant comentarii de tip Gigi-Cultu’-Contra. Ofuscat, acesta l-a rugat sa ii spuna ce are cu el. “Domnul meu”, i-a raspuns Manescu. “cand eu stau in hazna pina la gat si lopatez cacatul ca sa fac curat, nu suport sa vad cum unul sta pe margine si canta Marsul Cacanarilor (denumirea neaosa interbelica pentru vidanjori, n.m.) Daca ai ceva de spus, vino in partid alaturi de mine sa lopatam cacatul impreuna. Daca nu, hai sictir!”

  9. Draga George, ma bucur sa aud, direct de la sursa ca ai avut acoperire buna in presa culturala. Nimic de contrazis, o campanie creativa. Dar comerciala? O intrebare de om neinformat, a crescut notorietatea companiei respective, au crescut vanzarile, ca nu am vazut nici o raportare financiara si mai mult n-am auzit si n-am vazut nimic despre ei sau plescoi, si citesc in fiecare zi ziare si reviste, cam vreo 25 in fiecare zi si ceva site-uri de stiri.

    Al doilea comentariu nu vad care i-ar fi rostul: daca esti atent ai sa vezi ca nu sunt gica contra…sunt doar chestii normale care ar trebui sa ii sara in ochi oricarui om care are ceva morala si etica in el.

    Berea oricand.

