Topul cotidienelor nationale pe primul semestru

Wall- Street.ro publica astazi un material cu tirajele cotidienelor nationale.
La prima vedere/citire o concluzie ar fi: tirajele au scazut, ziarele s-au vandut mai putin bine decat perioada similara din 2006. Cum spune si Comanescu pe blogul sau e ingrijorator faptul ca unele cresteri ale ziarelor de top s-au datorat mai degraba editiilor speciale, gen insertii de CD, DVD sau carte, ceea ce duce la o marire a “profitului” artificala.
Interesant ar fi sa vedem care ar fi tirajele fara aceste miscari de marketing.
Un al doilea lucru interesant este cazul GSP care a inceput sa fie mai citit pe internet decat pe print. Si acest lucru, inca neconfirmat oficial de vreo statistica, este valabil pentru toate publicatiile. Ceea ce ma duce cu gandul la o alta intrebare. Avand in vedere ca noi citim mai mult presa pe internet, continutul, interactivitatea, chiar si design-ul editiilor online este foarte slab din punctul meu de vedere: Realitatea Romaneasca, Curentul, Azi, Adevarul, Gandul, etc.

In aceste conditii totusi este imbucurator ca online-ul romanesc a inceput sa fie din ce in ce mai important in viata cotidiana. Sper ca odata cu asta si companiile romanesti sa inteleaga beneficiile prezentei online.
Am o vorba mai veche: daca nu esti online, inseamna ca nu existi deloc. google-ul a devenit noua carte de telefoane

2 responses

  1. Nu am citit acel studiu dar inteleg ca se refera la tiraj, nu la audienta, care e de cateva ori mai mare. Deci ma indoiesc ca GSP e mai citit pe internet. Corecteaza-ma daca gresesc!

  2. GSP are un tiraj de 71.402 exemplare, si acceptand regula ca fiecare ziar e citit de alti 4 oameni (cum e cazul tabloidului Liberatatea care e cel mai citit) ar insemna o audienta zilnica in jur de 280.000.
    GSP.ro are o medie de 120.000 de utilizatori unici, si in jur de 600.000 de afisari. Deci, dupa acest calcul simplu ar rezulta ca GSP e mai citit online. Nu crezi?

%d bloggers like this: