Care sunt indiciile ca o firma are urgent nevoie de PR?

La scoala te invata cam asa: Oricine are nevoie de PR, fie ca este vorba de o strategie mai complexa sau de lucruri elementare.

Cum e de fapt: Foarte multe firme de pe piata inca nu au un site de prezentare, o adresa de mail, iar afacerile se fac prin cunostinte si recomandari. Ne-am obisnuit sa apelam la consultanta specializata numai in situatii de criza pe care le rezolvam prin panaceul publicitate, care e de fapt un surogat costisitor si de cele mai multe ori ineficient (dupa cum ne zic niste tipi pe nume Al & Laura Ries in cartea lor Caderea Advertising-ului si Ascensiunea PR-ului🙂 ) , cand ar fi mult mai ieftina o comunicare planificata, permanenta si onesta.

Rezultat: Bugetele alocate publicitatii cresc in fiecare an.🙂

8 responses

  1. Raman la parerea mea..se completeaza..nu se exclud…PR-ul are uneori in vedere actiuni punctuale si un target mai restrans…cel putin ca punct de plecare..deci e normal sa fie si bugetele mai mici…Insa nu bugetele atesta importanta activitatii PRistice sau publicitare. Importanta se recunoaste in timp, contributia aduce valoare…si poate intr-adevar PR-ul are uneltele capabile sa aduge o valoare reala, mai stabila si mai umana…dar advertisingul mereu va avea locul lui.

  2. ideea de la care pleci e buna, desi ma asteptam sa o dezvolti mai mult

    concluzia lasa de dorit, totusi
    eu am citit mai multe studii care arata clar ca bugetele de PR cresc si cele de advertising scad
    la fel si importanta pe care o acroda firmelor activitatii de PR decat de reclama

  3. Draga Allen, graba strica treaba. Data viitoare am sa scriu mai muult si mai argumentat, desi nu sunt adeptul scrisului mult. In ceea ce priveste comentariul meu, era strict legat de piata romaneasca iar aici sunt putine studii si analize. Cel mai recent e cel al CCRP

  4. abia astept urmatorul articol, indiferent cat de lung va fi
    iti merge bine creionul pe hartie (electronica), de aia ma gandeam ca o sa citesc un regal de articol cand am vazut in netvibes alerta “a scris andrei chirica un articol numit Care sunt indiciile ca o firma are urgent nevoie de PR?”
    atata tot🙂

  5. salutare…
    post-ul tau vine tanc la fix pentru o intrebare care trebuie sa mi-o lamuresc:
    Poti face PR prin intermediul blogului?

  6. normal ca poti sa faci si deja se face, in strainatate si in .ro
    cheia e sa lansezi un blog de companie si cititorii sa nu-si dea seama ca mesajele tale nu sunt impartiale

  7. Cum zicea si Allen deja se face PR prin bloguri – e noul val in comunicarea corporate ca sa ma exprim mai plastic. Asa au aparut blogurile de companie, mai mult sau mai putin oficiale. In curand companiile or sa aiba blog, daca nu il au deja. Exemple sunt foarte multe: Neogen, Kinecto, Vodanet, IQads, Cotidianul, Hotnews,PRwave, etc (o parte din ele, le gasesti la sectiunea Blogging) Si ca sa nu uit, blogging-ul face parte din ceea ce se numeste e-pr (comunicare online).

  8. la scaola inveti ce o sa incerci sa uiti cat mai repede la primul loc de munca

%d bloggers like this: