Cum si de ce se face PR pentru PR

La mine ajunge mai greu Media& Advertising. Acum a ajuns, evident🙂

Am gasit in el o tema tot discutata de ceva vreme pe la diverse seminarii & evenimente, dar  si pe bloguri : relatii publice pentru relatii publice:

” Specialistii in relatii publice din Romania vor din ce in ce mai mult sa fie luati in serios, vor ca activitatea lor sa fie considerata o meserie si nu pur si simplu ceva ce se mai practica de catre unii avangardisti. Cresc implicarea si seriozitatea pe care ei insisi le practica fata de domeniul lor de activitate. In acelasi timp, creste nevoia de a comunica intre ei, de a se asocia profesional si de a investi mult mai mult in profesie. O zicala din spatiul unde s-au nascut relatiile publice, Statele Unite, spune “practice what you preach!”. Fac PR-istii romani PR pentru ei insisi, pentru agentiile in care luceaza, pentru brandul personal? “, articol de Sorana Somesan.
Intr-un articol de vreo 4000 de semne nu am aflat mai nimic:

  • ARRP-ul se lauda ca trebuie sa introduca profesiei de specialist in relatii publice un standard ocupational (io parca stiu ca denumirea exista :-?? caci e in cartea mea de munca🙂 duh ), si toate pana in iulie 2007 deoarece noile promotii de pr-isti vor avea pe spatele diplomei competentele sale nou formate. Ce a facut pana acum ARRP-ul? No one knows.
  • De cealalta parte, tot in articolul cu pricina (v-as pune linku’ dar nu prea exista😦 decat in varianta tiparita) presedintele Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP)(??????🙂 ), Andrei Savu (Premium PR), reaminteste un lucru oarecum stiut de toata lumea dar asupra caruia s-au inchis ochisorii: “televiziunile au ajuns la concluzia ca e in favoarea lor ca functia unui speaker sau numele companiei sa nu fie precizate; in acest fel companiile achizitioneaza spatiu publicitar platit”….o concluzie a lui Andrei nu am vazut in articol, dar inainte cu cateva zile de aparitia acestui nr al revistei, Andrei a scris un comentariu pe blogul Premium PR, interesant zic io.
  • Sorana SAvu, Premium PR,” a adus in discutie momentul mediatic “inundatii”, cand CNA “a dat dezlegare” la astfel de mentiuni (de mai sus-n.b.). Se putea spune ce companie si cat a donat pentru redresarea situatiei. Daca s-a dat dezlegare inseamna ca inainte era “legare”, deci a existat o reglementare care sa interzica aceste precizari”.
  • Conform articolului reprezentantul CNA a venit nepregatit.
  • si un ultim aspect era legat de cum isi fac agentiile pr pentru ele; astfel, am aflat🙂 ca  the practice al lui leo burnett si premium pr isi fac pr reactiv, wow🙂

1. Daca e o problema urgenta, legata de agenda bologna, la care Romania a aderat de prin 1998 daca nu ma insel, de ce nu s-a facut pana acum?

2. Daca pr-istii ar face lobby pentru clientii lor unde trebuie atunci aceasta reglementare poate ca nu ar mai fi si astfel s-ar economisi din bani si cheltui/include in alt buget de pr/publicitate

3.  agentiile de pr, dar si cele de publictate, cu unele exceptii, nu prea isi fac pr pentru ele…cel putin nu proactiv (evenimente, editoriale, bloguri…) nope, nu, no, niet, zipo….asa ceva nu….doar pr reactiv bazat pe interesul presei pe o anumita tema, si pe baza portofoliului de clienti in numele carora trebuie uneori sa vorbeasca🙂

4. Dupa acest articol nu am aflat mai nimic din ce nu stiam deja: pr-istii nu stiu sa isi faca singuri pr pentru ei, ca ramura, ca specializare profesionala…si ca mai au/avem de invatat din organizare profesionala a publicitarilor.

In fine, nu vreau sa fiu gica🙂

Ma inclin ,

Mitica 🙂

2 responses

  1. Poti explica un picut mai in detaliu ce inseamna PR reactiv a la The Practice si Premium PR? Daca esti binevoitor, bineinteles.

  2. PR reactiv este atunci cand tu raspunzi unei solicitari din partea presei, sa zicem. Imi pare rau ca nu am articolul intreg in editia online😦 sa iti exemplific. Ideea este ca asa au declarat firmele in cauza ca ele isi fac pentru ele , adik pentru agentie, PR de reactiv si nu proactiv. Diferenta dintre cele doua tipuri de actiuni este temporalitatea fata de proiectul/programul/situatia etc a clientului….

    Mai multe dupa sarbatori….
    La anu’ si la multi ani!

%d bloggers like this: