X puncte de vedere ale unui PR-ist neavizat

Iata ca Ghidulpresei.ro continua seria editorialelor ale oamenilor din relatii publice, si nu numai.

De data aceasta, Silvia Floares, PR IQads, ne propune X puncte de vedere ale unui PR-ist neavizat

Silvia mi-a zis ca nu este doar PR la IQads (in sensul ca si-a extins domeniul de expertiza), ci mai mult, sigur nu este perceputa mereu ca PR de ceilalti…si nici macar ea nu este sigura de aceasta denumire.🙂

************

“Premise negative – nu fac PR dintotdeauna, de cele mai multe ori nici macar nu-mi dau seama ca fac acest lucru; nu sunt jurnalist, desi sunt adesea confundata cu unul; nu scriu – nici macar comunicate de presa. Sub incidenta acestor premise, rog preabunul cititor sa nu-mi ierte punctele de vedere, sa le comenteze si sa spuna un raspicat nu.

Planul de relatii publice. In facultate, in anul al II-lea spunea cineva clar intr-un curs “incepem cu cercetarea si incheiem cu evaluarea, de fapt nu sfarsim, pentru ca programele de comunicare adevarate nu sunt cercuri inchise, ci functioneaza sub forma unor spirale” si de aici o intreaga discutie si alte noua cursuri. Nici in momentul acesta nu as putea sa enumar cu certitudine fiecare pas din planul de relatii publice si in nici un moment nu ma gasesc rasfoind o carte special pentru acest lucru. Sunt un executive. Cred in management de proiect mai mult decat in programe sau campanii de comunicare

Comunicat de presa si nu numai. Nu spun ceva nou daca sustin ca agentiile de publicitate, institutiile de presa, furnizorii sunt categorii care comunica diferit. Fiecare categorie are insa la randul ei nuante. As minti daca as spune ca in momentul in care trimit un comunicat de presa il adaptez in functie de omul caruia ii este adresat, in functie de profilul publicatiei si politica sa editoriala si nici nu sunt convinsa ca acest lucru ar fi intotdeauna corect. Prefer insa ca atunci cand trimit un mail cu o informatie sa nu o trimit in sistem newsletter sau catre undisclosed recipents.

Intalniri. Sunt omul mail-ului si al telefonului, nu pentru ca as crede ca acestea sunt beneficiile supreme ale tehnologiei, ci mai mult din pura comoditate. Mi se intampla foarte rar sa intalnesc omul care ma ajuta sau pe care il ajut si consider acest lucru un handicap major. Pe de alta parte, evit evenimentele. Imi place sa le observ, sa vad cum au fost construite, cum au comunicat, ce sponsori s-au asociat, dar de aici, pana la placerea de a lua parte la ele este o cale relativ lunga. Prima oara cand am fost invitata la o intalnire de presa am fost putin socata. Primisem invitatia, comunicatul de presa pe mail si o doamna draguta facea follow-up-ul pentru a centraliza invitatiile, o doamna draguta usor agresiva, pe care nu am putut pur si simplu sa o refuz. Nu percep evenimentele ca pe un bun prilej de networking, ci ca pe momente-expozitie.

* Unde X este mai mult sau mai putin finit”, Silvia Floares, IQads

%d bloggers like this: