Agentiile de nisa

Citeam mai zilele trecute un articol in The Marketer (versiunea online de download), Specializarea agentiilor pe nise – intre succes si mutare cosmetica,

Cum incepe articolul : “Industria de publicitate din ultimele luni a fost caracterizata de numeroase lansari de noi departamente sau agentii specializate pe nise. In plus, referirile agentiilor la absorbtii intensive de know-how din retelele internationale
sunt tot mai dese si sunt folosite ca argument prospecializare. Shopper Marketing, Copywriting, Consumer Context Planning … Incetul cu incetul, Romania va ajunge, la randul ei, sa stie totul despre nimic. ” , este de parere autorul, Anca Rancea.

Tind sa ii dau dreptate autoarei care isi pune intrebarea mai mult sau mai putin retorica , “Avem sau nu forme fara fond in publicitatea romaneasca a zilelor noastre?” .
Argumentul ei fiind : lipsa premiilor la concursurile grele, gen Cannes, outdoor deplorabil, media inovativa – putin folosita, etc. Si cu toate astea exista deja o multime de agentii care ofera servicii hiperspecializate.

Agentiile cu pricina: 141 Worldwide si Ogilvy One (Ogilvy Grup – WPP) , Pleon Graffitti BBDO (Pleon International), Saatchi Saatchi X- o agentie specializata pe shopper marketing, departamentul de Consumer Context Planning in cadrul Leo Burnett, si Copygraff “ o agentie specializata in copywriting.

Care sa fie explicatia divizarii agentiilor de full -services in mici agentii specializate pe fiecare domeniu – de la ATL-BTL- la PR & events ? Acest trend l-am observat cu mult inaintea infiintarii acestor mari agentii specializate, cand oameni din interirul agentiilor mari au plecat si si-au facut propria agentie, de mai mici dimensiuni (The Grup este un exemplu in acest sens-cuprinde 5 agentii specializate-. O sa imi spuneti ca ei deja sunt mari. Asa e!🙂 ).

Plus, sunt si alte agentii mai putin cunoscute si mult mai mici decat gigantii milionari, iar singura lor arma este specializarea, un exemplu Bridge Communication – agentie de publicitate specializata in servicii integrate de comunicare.

Cum e un blog despre relatii publice, vin cu o intrebare: Care ar fi hiperspecilizarile unei agentii de relatii publice?

Advocacy & Lobby- exista deja Central Europe Consulting

Events – atatea si atatea, marea majoritate
Media Relations – iarasi atatea si atatea, 2activepr, 4ace etc

Monitorizare si analiza presei – muuulte, dar si T Media (firma lui Turcescu, Robert Turcescu, ssssht, nu v-am spus eu🙂 , dar ei sunt si un pic de Media Relations cu aparitii garantate $) $-).
Comunicare online – mai putine, Selenis , Speed promotion

Trainning – aici sunt cateva , Achelis, PR Wave International, BiG PR, etc
Audit de comunicare – ?????😦
Gestionarea crizelor ????😦
Comunicare specializata pentru IMM-uri si ONG-uri – ups, exista deja, BiG Media PR :d

CSR – e un concept prea nou in Romania ca sa aiba firme specilizate.

Mda, si cu toate ca folosim “cu stiinta si profesionalism” (sic! :)) “the agency tools” jurnalistii tot nu ne plac… despre asta data viitoare🙂

%d bloggers like this: