Practici piaristice

Un articol interesant despre practicile “piarilor” :

The Story
Speechless

PR types sitting in on interviews and “authorizing” quotes or even entire articles ahead of publication is a hangover from communist times that experts say is stifling journalism.
The Communists ranked among the most agile of marketers in modern history, with censors keeping a meaty hand on the ebb and flow of information throughout the entire bloc. In the former Czechoslovakia, the Offices for Press and Information were the main watchdogs empowered by law to “direct and control the mass media in a unified manner,” and tasked with making certain that no information contrary to “important interests of the state” was published. Unethical and at times absurd practices – such as demands for authorizing articles and conducting interviews only in the presence of PR agents – are the norm, with the media largely complacent to such demands”. Citeste articolul intreg

Nu e nevoie sa mai spun ca astfel de practici se intalnesc si la noi.

Eu personal nu sunt de acord cu ele. M-am intalnit cu aceasta problema a “checking-ului” pe vremea cand lucram la un vestit ziar din Bucuresti acu vreo 3 ani. Si in continuare prietenii mei ziaristi se plang de acest tratament.

De ce aceasta “cutuma” , e necesara? Daca da , de ce?

Eu unul, ca “piar” nu am cerut niciodata un interviu inapoi pt validare si aprobare. Asta am facut-o doar la advertoriale, ca deh era pe banii firmei.

Insa atunci cand un jurnalist vine la tine -pr,sau companie- si tu ceri varianta finala a interviului nu faci decat sa enervezi ziaristul, si la revedere un al doilea interviu sau telefon pentru comentarii. Nu faci decat sa arati ca nu esti sigur pe ceea ce ai zis ca specialist- caci in aceasta postura dai declaratia si/sau interviul.

Si sa fim seriosi, explicatii de genul, “pentru a vedea daca termenii au fost folositi corect” sau “bookstore photos” nu fac decat sa jigneasca un jurnalist, care are prezumtia de persoana destul de avizata pe domeniu. Iar apoi, PR este proactiv si nu reactiv, si prin urmare termenii se pot explica pe durata interviului, iar pozele se pot trimite pe mail sau se solicita un fotograf.

Astept comentariile voastre.

%d bloggers like this: