PR ieftin si politica de 2 parale

Dragii mei,

Stupefiere totala, nu imi vine sa cred ce PR ieftin a putut sa faca un om cu o asemenea experienta in spate. Nu imi vine sa cred cat de superficial au tratat problema declarata, “amplu program de popularizare a traseului aderarii”.

“Smecheria” lui Tariceanu de a-si asuma realizarile aderarii ma face sa ma gandesc la vremurile dinainte de ’89 si nu de pe vremea lui Nastase cum se zice in articol. Nu mai am cuvinte.

Cititi si plangeti:

COTIDIANUL, 20 MAI

Premierul fura integrarea de la colegii de Cabinet

Materialele promotionale ale Guvernului amintesc de obiceiurile lui Adrian Nastase, atunci cind orice succes trebuia obligatoriu contabilizat in beneficiul sefului Guvernului. Surse guvernamentale sustin ca, pentru o informare temeinica a poporului, s-au tiparit un milion de afise si cinci milioane de carti postale, care de ieri au inceput deja sa poposeasca la casele romanilor.

Alfred Bulai, seful Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, institutia care a realizat campania, explica prezenta doar a premierului pe afise si fluturasi prin aceea ca nu au avut la indemina nici o poza de grup a Guvernului.

Sub pretextul unei campanii de comunicare publica pe teme de integrare europeana, Agentia de Strategii Guvernamentale umple Romania cu afise si fluturasi din care Calin Popescu Tariceanu zimbeste poporului, inconjurat de cele 12 stele galbene ale UE. Din afis lipseste ideea de echipa, ca si cum meritul integrarii ar fi al lui Tariceanu personal. Afisele concepute de ASG amintesc de materialele promotionale de pe vremea lui Adrian Nastase, atunci cind orice succes, de la un drum de tara pietruit din fonduri PHARE pina la integrarea in NATO, trebuia sa fie profitabil imaginii sefului Guvernului si partidului sau: fond albastru, cer senin, Palatul Victoria pozat artistic.

Prim-ministrul liberal este citat pe afis, ca un clasic in viata: “Raportul de tara confirma faptul ca Romania are toate sansele sa isi atinga destinatia europeana in 2007”. Fluturasii au o alcatuire mai simplista: albastru cu un dram de portocaliu – adaugat, probabil, pentru ca oamenii sa-si mai aminteasca originea politica a premierului – stelele Uniunii si un Tariceanu care priveste cu incredere in viitor. Pe verso, mesajul premierului este ceva mai complex. In numele “intregii echipe de guvernare”, seful Executivului le multumeste cetatenilor de ambele sexe pentru “sustinerea si eforturile” lor in procesul de integrare a Romaniei in UE si semneaza caligrafic in subsol. “Vederile” semnate de premier au inceput de ieri sa umple cutiile postale ale bucurestenilor, distribuite de angajatii Postei Romane. De asemenea, ele incepusera sa apara si la ghiseele oficiilor postale din Bucuresti.

Potrivit unor surse guvernamentale, numarul de materiale promotionale tiparite pentru a promova integrarea europeana si pe Tariceanu insusi erau calculate la peste cinci milioane de exemplare. Cele aproximativ un milion de afise contin antetul Agentiei de Strategii Guvernamentale. Cartile postale (in jur de patru milioane de exemplare), pe de alta parte, par a nu fi asumate de nimeni, de pe ele lipsind atit marca ASG, cit si numele producatorului. Potrivit acelorasi surse, fluturasii lui Tariceanu ar fi usurat bugetul ASG de peste 1,5 miliarde de lei vechi.

Alfred Bulai: „Nu am avut nici o poza de grup a Guvernului”

Presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Alfred Bulai, ne-a precizat ieri ca afisele si flyerele (carti postale colorate) care il reprezinta pe premierul Tariceanu fac parte dintr-un amplu program de popularizare a traseului aderarii. “Am decis sa punctam momentele importante din calendarul aderarii. De cind am venit in functie, am marcat prin tiparirea de pliante Ziua Europei si am considerat ca trebuie marcata si ziua de 16 mai, zi in care s-a oficializat Raportul de tara.” Alfred Bulai sustine ca afisul si flyerul nu reprezinta o actiune publicitara care sa-l vizeze pe premierul Tariceanu. “Am pus poza dlui Tariceanu pentru ca este seful Guvernului si pentru ca era solutia cea mai simpla. Era firesc sa punem poza intregului Executiv, dar nu aveam nici o poza de grup cu exceptia celei de la investire si care nu mai este de actualitate.

Asta este situatia. Este regretabil ca nu avem o astfel de poza”, ne-a precizat Bulai. In ceea ce priveste cheltuielile legate de cele doua tiparituri, am primit urmatoarea explicatie: “Un flyer ne-a costat 0,8 centi, nu stiu unde s-au tiparit, pentru ca suma totala, fiind sub 40.000 de euro, nu a necesitat licitatie. In ceea ce priveste afisele, am scos 1.000 de bucati, suma a fost infima, pentru ca am operat cu un xerox performant pe care il am la mine in birou”.

……………………………………………

Q.E.D

%d bloggers like this: